AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.015

En eftermiddag av bra service=)

sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
Efersom det alltför ofta klagas på olika företag med dålig och kass kund-service här på AP, tänkte jag dumpa ett par exempel på BRA service!!

Först efter jobbet hade jag bokat in min nyköpta E46a på hjulinställning. När jag kom dit fick jag följa med killen in i verkstaden och vara med när inställningen gjordes och han kollade även skicket på bussningar och rent allmänt under bilen. "Jäkla fin kärra du har" är ju alltid kul att höra också! Sen la han ner ett jäkla jobb med att få till värdena perfekt utan felmarginal=)

Pga det helt värdelösa äckliga skitväder som kretsar runt hem-området nu insåg jag att det går inte att köra med taskiga torkarblad så jag åkte till ad-center för att köpa nya. Kommer dit till en folktom butik och får både 60kr rabatt och en rolig pratstund med vad jag tror var ägaren till butiken+ lite bra tips ang. torkarblad och vindrutor.
"Nä, nu behöver jag lite frisk luft" sa han och gick ut och monterade torkarbladen åt mig=)

Så visst går det att hitta ställen med bra service=)
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Sånt är alltid kul att höra, man får hålla tummarna att man får uppleva det lite oftare :)

Skriv gärna vad stället heter samt vart det ligger =) Sådan god service måste ju resten av folket få!
sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
Stora Höga Däckcenter och AD-center Stenungsund heter ställena.
Jag tror faktiskt en egen attityd gör ganska mycket på vilken service man får. Tänk på att det är faktiskt en människa som står bakom disken. Behandlar ni de på ett bra sätt så får man oftast tillbaka det bemötandet.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
BMW528M, håller absolut med dig! Jag försöker alltid bemöta folk på ett bra och trevligt sätt och brukar nästan alltid bli bemöt på samma sätt.

M3 E30Länk
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Så fungerar ju vi människor - vi ler tillbaka när någon ler mot oss, vi är vänliga tillbaka när vi möts av vänlighet.
Det funkar utmärkt i (nästan) alla situationer, där vi har personlig kontakt med den som vi köper en tjänst eller en vara av.
Svårare blir det när tjänsten eller varan förmedlas via andra människor, eller t ex via nätet. Typexempel är väl större bilverkstäder, där kund och mekaniker aldrig ser varandra - kundkontakten sköts av en kundmottagare, som i värsta fall inte ens pratar med mekanikern direkt utan via en arbetsorder.
Eller när vi beställer varor via nätet, som fraktas av en speditionsfirma som fullkomligt ignorerar privatkunder som har frågor eller synpunkter....
Personlig kontakt är en lysande uppfinning, som är alldeles för lågt värderad idag - spaccos exempel visar tydligt hur enkelt det kan vara att få nöjda kunder. Och chansen är stor att killarna som hjälpte spacco känner både arbetsglädje och stolthet över ett väl utfört jobb!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.