AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
625

Utbytes-skydsskärm för framhjulslagret?

rb
3
rbergie
525i -93
Hej,
Undrar bra kort om skärmen som sitter runt packboxen in mot stötdämparen (inte bromsplåten) finns som utbytesdetalj, förslagsvis snittad då så man får på den. Från fabrik så verkar den träts på innan axeltappen monterades. Då jag hade glasblästrat vänster sida var det på sina ställen hål rakt igenom, höger sida är fortfarande fin. Bilen är en E34 -93 525
En bild:
Länk
Går det inte visa bilder? Tack för ett annars väldigt bra forum, första inlägget för mig.
/Robert
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Den+packbox brukar följa med när man köper nytt lager vilket jag rekommenderar att du gör efter att ha tittat på bilden.
rb
3
rbergie
525i -93
Tack för det snabba svaret! Trodde faktiskt inte de skickade med den detaljen med lagren. Fint
/Robert
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
För att förklara lite: Du har inte fått av hela hjullagret vid demont utan ena inner-ringen ifrån lagret sitter kvar på din axeltapp , denna ring skall vid mont sitta i lagret och "metallskärmen" med packbox skall skall ihop med lagret sitta i/på navet vid ihopmonteringen och inte på axeltappen. Till din bil så får du hela navet som en komplett enhet vid köp av nytt hjullager så då kommer allt att klarna för dig , det du måste göra är alltså att fortsätta demonteringen och få bort lagerhylsan , packbox och metallskärm ifrån axeltappen.
rb
3
rbergie
525i -93
AH!! Tack då är jag med! Vid närmare eftertanke så måste det ju vara på det viset. givetvis. Ska söka på forumet för tips, antar att det finns en hel del.
/R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.