AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
915

Vad tror ni om denna 523a.

Länk

Vad säger ni om denna bmw 523, någon som har ägt den eller sett den som kan kommentera skicket? är ganska ny på 5 serien så vet inte riktigt alla bristerna, har läst begagnat guiden och så men är det någon årsmodell man ska akta sig för? Den har snart gått 18000 mil är det mycket för denna bil? Annonsen var insänd 6 oktober så prut läge finns förhoppningsvis.

Mvh.
Visa användare
652
gorth
530dA -01 Touring
Jag tror bilen känns som ny, när du provkör den. Det är en -00 året före faceliften. 18000 mil är väl ingenting på en BMW, men en noggrann kontroll av service och ev. rostangrepp på dörrar och innanför tanklocksluckan kan vara bra, att göra.

Bilen ser fin ut, tycker jag. Priset kan jag inte uttala mig om, men det finns det säkert de som kommer att göra.

Göran

FWD - Nej tack!
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja, tycker det ser ut att vara en välskött vagn...
Men vet naturligtvis ingenting om det verkliga skicket/miltal osv..

Kan hålla med om att du naturligvis bör bl.a. kontrollera efter rost(i t.ex bakluckan,under tanklock,dörrplåtsomvikningar osv) + att är inte stötdämparna bytta så börjar det nog bli dags iaf..

Angående priset så tycker iaf inte jag att det var helt åt pipan..Men den är ju inte bland de billigaste..
Hurpass villig ägaren är att pruta kan man ju inte säga någonting om trots att annonsen varit ute ett tag..
Men är inte dämparna bytta så finns det ju en bra anledning där...Hur som helst är iaf framdämparna ibland "mogna" att bytas betydligt tidigare än "di bakre".

Kostar kanske 7- 8 papp att låta en verkstad fixa bytet av alla 4 dämpare(inkl mtrl)..

Mvh Janne.
Visa användare
138
sutko
bruksbil
hej....70000kr hade varit ok...det är myck bytt slitdelar på den....men kolla upp en sak till om vattenpump och termostat huset ac,generator remarhar varit kanske bytt annars blir det dags...1500kr för delar + arbete...kolla om det finns vibrationer när man kör vid 90.
Bilen ser bra ut vet ej om den har varit servat regelbundet när det gäller oljebyte.
Tack så mycket för svar!
Ja stötdämparna ser ut att sjunga på sista versen kanske.
Serviceboken är fullstämplad så att oljebytena har gjorts förutsätter jag :P
Men hur är det men mekaniska fel på dessa vagnar?
En bekant sa till mig att man han inte litade på 5 serien pga mekaniska problem.

Mvh
Jag har haft 2 E39 och de har varit mycket driftsäkra. Trots över 25000 mil rullar den nuvarande problemfritt. Har bytt luftjädring för drygt 3000 i år och reparerade den för 0 kronor föregående år. Det som jag skulle tänka på är rost och om bilen är "ärlig", dvs att alla uppgifter är korrekta.

Mvh
Mikael
okej, valet och kvalet står inför en 323 och 523, tror jag blir nöjdast i längden om jag köper en 5 serie. men har nu läst om problem med airbag, abs, och asc som avskräcker mig. e36 serien är endå bekymmer fri.
Visa användare
138
sutko
bruksbil
om abs o asc enheten behöver du inte oroa dig för det står ju att dom är utbyta...
Verkar vara bara 2 ägare efter att den har gått som tjänstebil här: Föregående ägare 2

Personnr/Orgnr: 699066-6858

Namn: VM-DATA E SOLUTION AB

Adress: BOX 338/GE CAPTIAL BILFINAS

Postnr: 171 75

Förvärvsdatum: 2000-06-09

Leasinggivare: 556066-8138

Namn: GE CAPITAL BILFINANS AKTIEBOLAG

Bilen var redan såld tyvärr. får leta vidare......
Om man går över till e36, fel forums del ny men kan fortsätta i den här tråden.
Vad tycker ni om den här? Länk
Vad menas med clubsport? det är inget m3 paket på den bara sportratt och stolar.

Tycker den ser fräsch ut annars, men en del grejjer måste fixas såsom m3 front och lackering på spoilers, vad går lackerings kostnad loss på?

mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.