|
|
|
|---|---|
|
Har en kass kondensorfläkt på min 523-97 ,den går knappt att vrida på för hand men nu har jag fått nys om en begagnad dito på en lätt krockad 523:a som har en oskadad och"lättvriden" fläkt.Min fråga är om det skiljer mellan årsmodellerna,den krockade är en -00:a enligt vad jag fått fram,eller det är samma på alla E39:or,men det är kanske för bra om det nu vore så ? HBK | |
|
Den verkar sitta på bilar före 09-1998: Länk Andra E39:or med samma fläkt:Länk |
|
|
På årgång 2000 kan det sitta tre olika fläktar med annat art.nr. än 97´ans:Länk Vet inte alls vad som skiljer eller om de passar på din ändå. |
|
|
Fläkten styrs på helt annat sätt efter -99. Den är steglös och hastigheten bestäms från ECM. På tidigare modeller är det en annan fläktmotor som styrs i två steg via effektmotånd, relä osv. FP |
|
|
Jaha,det var snabba svar,typiskt när man tror man har hittat något som passar så är det fel ändå men jag får leta vidare.Nu har jag lite mer att gå efter i mitt sökande.Tack för info från er som har skrivit här,detta forum är GULD värt minst sagt, för alla som vill och måste skruva själva med sina "ögonstenar" HBK |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.