|
|
|
|---|---|
|
Har tidigare haft symptom för dålig luftmassemätare i någon månad. Har beställt en ny men inte fått den än. Nu har bilen börjat misstända i motorn och jag tror det är något annat fel. Har sökt en del här och läst om felande kamaxelgivare och vevaxelgivare men då på andra modeller. Finns några sådana på min 320d? Har letat på RealOem men inte hittat någon. Vet att jag ringde på en annons om en 530d och har för mig att säljaren sa att den var bytt på hans.. Menar alltså att om det finns på 530d så kanske det finns på 320d oxå. Tacksam för hjälp | |
| Har du vp44 pump så har du inte det. då timar den med en av spridarna. | |
|
Antar att det är en vp pump 136hk. Ej common rail iaf. |
|
|
ok. då är det nr 7 som är spridaren jag menar. Länk Kollat felkoder? |
|
|
Har inte kört diagnos än. Syns det då om givaren i spridaren skulle vara felaktig? Bilen rycker i jämn landsvägsfart. Rena misständningarna. Står man still och gasar till så hör man tydligt att den blöddrar. Dessutom har bilen blivit riktigt trött. Är lite orolig att det kan vara turbon som gett sig men har svårt att se att den skulle misstända för det.. |
|
| det är inte säkert att det gör det. sen så kan det ju vara någon av dom andra spridarna. men även pumpen. en bra börgan är ju att kolla felkoder. | |
|
Tack för tipsen. Har åtgärdat en del fel idag och bilen går nu bra peppar peppar. Har endas provkört ett par mil. Vad har jag gjort då.. Jo. Bytt vakumslang till bl.a turbo. Uppenbart hål på denna innan. Bytt soppafilter Tappat ur olja till rätt nivå. Råkade få i för mycket när jag serva förra helgen.. Monterat en ny luftmassemätare. Vet inte vilket/vilka fel ovan som orsakat misständningar men antar att det är vakumslangarna och kanske oljenivån?? Har beställt en ny vevhusventilations mojäng som ska bytas någon dag.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.