|
|
|
|---|---|
|
Nu kommer ännu en tråd om hjullager. Jag har besvärats av oljud från framvagnen under 1 månads tid nu och det uppstår från 30km/h och uppåt. Svänger jag vänster så tystnar det och svänger jag höger eller har ratten i neutralt läge låter det. Vad jag har läst och frågat mig runt skulle detta vara ett kasst hjullager, vänster fram. Fick köpt mig ett hjullager och fick en vän till mig som jobbar på verkstad att byta det. Det hjullagret jag bytte var rötet, men inte källan till problemet :/. Kan det vara ett annat hjullaget, eller något annat? Jag ska hissa upp bilen imorgon och kolla på det igen. Får se om jag kommer fram till något. | |
| Är du säker på att det kommer ifrån framvagnen? Känn/lyssna noga på vä bakhjulslager e mitt tips! | |
|
Hewi. Inte helt hundra på det. Men vi 3 som har lyssnat har varit relativt säkra på att det låter från framvagnen. Nu var det inte så farligt eftersom det hjullagret jag bytte var rötet. Men jag pendlar en 80-100mil/vecka, så det kan vara bra att få ordning på det så snart som möjligt. Ska hissa upp den imorgon och göra ett sista försök innan jag lämmnar in den på verkstaden. Då ska jag passa på att kolla noga bak. Han som bytte hjullagret funderade på om det inte kunde komma från styrarmen fram, den glappa nämligen. |
|
|
Jag hade samma problem, men det tystnade när man svängde till höger. Bytte höger hjullager men det hjälpte inte så jag bytte vänster också då blev det bra. /// Kristian |
|
|
Hissade upp bilen i söndags med min far som är gammal mekaniker. Vi hittade inte felet så jag ska lämna in den på verkstad imorgon. Det kan nog vara det högra hjullagret fram, men vågar inte chansa. Lägger in en kommentar när jag fått reda på vad det är :) |
|
| Det är inte hö hjullager om ljudet försvinner när du svänger vänster skulle jag vilja påstå utan om det är ett hjullager så är det ngt av dem på vänster sida. | |
|
Lämmnade in den på BMW verkstad i Henån. De kom fram till att det var hjullagret höger fram :P. Lagret byts nu. Får se om det är tyst när jag kommer och hämtar den. Hewi: Så resonerade vi med när vi bytte vänster fram. Lurigt det här med hjullager. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.