|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder, efter drygt 17K mil i min 325:a E90 ligger ordern inne på ett nytt åk. Vad blir det? En 320D touring med fyrhjulsdrift! Blir spännande att testa traktormotor istället för hyvelbänk. Sedvanliga paket givetvis + ytterligare någon småpryl. Har svårt att bestämma mig för färg, röd eller vit. Leverans beräknas i fenruari. Vad gäller den gamla damen har hon skött sig utmärkt. Fin komfort, härligt chassi och bra ryt i motorn. Skall du åka undan får du varva som en flåbuse, men då belönas du å andra sidan med bra drag och härligt ljud. Med diesel blir förstås körstilen lugnare, man börjar väl bli gubbe antar jag! Kommer förresten att försöka köpa den gamla damen och ha som andrabil till hustrun. Man släpper inte iväg gamla jobbarkompisar så lätt! Hörde jag någon som behövde en 328 Touring E36? Ha det bra! Mats | |
|
Den bilen går fint med den motorn. Var och provkörde en med automatlåda. 6.1l/100km och körning var blandad. Smidigt att inte behöva tanka så ofta. Tipset är ta klimatkomfortruta, justerbart svankstöd samt BlåtandsHF. Mvh Asken |
|
|
Jag hade samma beslutsångest över vit eller röd. Jämför man färgerna bredvid varann så ser vit lite "fattigt" ut. Länk |
|
|
Med dom alternativen att välja på så hade jag valt vit. Det går tyvärr inte att komma ifrån att röd har lite av tjejfärg-stämpel. |
|
|
Clubsport: Tjejfärg? Nää, sportbilar är ju röda! Gråa och svarta bilar är gubb-bilar, se vad enkelt det gick att kategorisera. Allvarligt tycker jag att E90 passar väldigt bra i rött och hade nog beslutat mig för det. Då besökte jag dealern i Uppsala och såg en vit, då blev jag osäker. Har dock ett par veckor på mig att fälla slutgiltig dom. |
|
|
Salesman: Grattis! Rött/vitt funkar utmärkt på E90 men håller med om att det kan se lite tamt ut utan sportchassie och stora fälgar (17/18-tum). Samtidigt brukar tjänstebilsförare sällan ha lyxen att lägga på för mycket lull-lull (som vi begagnatspekulanter värderar så högt) pga begränsningar med förmånsvärden. Kul att det fortfarande finns de som är privilegade att hämta ut nya bilar i dessa bistra tider - och därmed förhoppningsvis bidra till att hålla en del sysselsatta inom fordonsindustrin :-) |
|
|
Nya åket på plats! Hämtade 320:n i Skellefteå idag och åkte norrut. Kändes bekant men ändå nytt. Man märker att 18000 mil inte sätter så stora spår. Lite ovant med diesel men kul att testa annat. Har ej fått känna på X-driven riktigt ännu. Kombi är iofs inte helt fel, men nog ser "gammbilen" lite sportigare ut! Omdömet kvarstår, E90/91 är mycket trevliga bilar! En glad Mats |
|
|
då får man väl gratulera :D vilken färg blev det?? upp med bilder .. skicka ett pm med pris och info om du har kvar 328:an. |
|
|
Grattis till köpet! Det är hållbara bilar, 18k är ingenting. Jag körde 40k med en 325a och det syntes knappt om man inte jämförde med en ny då :) //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
Hej igen! Den blev röd! Jerry:Annons ligger inne på AP börsen, begär 35K för 328:an . Om man inte har en fin 2002 vill säga! Mvh Mats |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.