AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.313

Olika ljudpaket bmw e39 (m5)

Bm
190
Bmw89
BMW M5 e39 99:a
Hej!

Jsg undrar vilka ljudpaket som fanns till m5:an år 99:e?

Jah har 4:3 navigatorn med cd-växlare där bak, men skulle vilja ha lite mera tryck i ljudet.

Vill helst inte ha en baslåda synlig.Men har hört att det ska finnas ett värre ljudpaket än det jag har med 2 10" basar, så var ska dem sitta och vad ska steget och det sitta?

Svårt att sätta i i efterhand? finns det färdiga hål för basarna som man kanske kan använda.
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Går att byta ut elementen mot värre.Det finns flera guider på nätet och firmor som har färdiga kitt.
Länk
Bm
190
Bmw89
Tack 2002tii

När du säger elementen menar du högtalarna eller.

Du har möjligtvis ingen länk på guiderna eller länk till någon som säljer kitten.
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Jo jag menar högtalare.
Här är en sida men du kan ju antingen fråga iljud forumet eller googla lite så kommer du hitta mycket info.
Här är ett ställe som säljer lite bmw ljud.Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hej!
På ljudsidan fanns det dels standard, en nivå högre som hette HiFi samt det främsta som kallades HiFi Professional eller HiFi DSP. Om du har en text "DSP" i din meny på 4:3 skärmen så känner du igen det. Bilen du åker är såsom en kammarorkester som spelar Bach, Händel eller Mozart fastän med 40 bastubor under huven. Du får anpassa musiksmaken efter bilens förutsättningar. Muller det tar man in i själen ståendes på huk vid avgasrören. Jönköpingsbackarna uppför medans Händels "Messiah" spelar på gott register i högtalarna, det är kärlek det!
Däremot förstår jag precis vad du söker i ljudväg, sådan musik gör sig bäst på konsert eller i ett ljudrum. En M5 är en bil för kräsna män med tillhörande smak. En sådan är du helt klart:)
Mvh
Asken
Visa användare
128
putte,m
m5 e39 99
man kan sätta in 2 st 10 tummar i hatt-hyllan free air basar bmw sålde det paketen till sina e39 från och med 01 paketet heter m,audio det var det största ljudpaketet till e39 med 2 tior och alla 5,25 var gjorda av kevlar inte papper som alla andra skit högtalare som tillkom i div paket..
dls säljer free air basar finnes både 8,10,12 jävligt bra och lättdrivna och inte allt för dyra.
det är bar att tag bort den befintliga Nokia lådan som dsp systemet har och andvänd dom kablarna till dom nya högtalarna det finns redan hål för 10 tummana behöver inte såga bara borra skruv hålen...
befintliga slutsteget pallar att driva free air basar så man behöver inte hålla på och byta steg.
kan bara reg att byta ut resten av högtalarna med..
jag personligen har bytt ut mina 5,25 basar i nokia lådan mot 5,25 basar från dls jävlig ovaligt att hitt små basar som är bra dom gör skilnad jag lovar. sen har jag en infinety dubel 10 aktiv baslåda som låtre super bra.
sen har jag har bytt utt alla andra högtalar i bilen till rinbow ljudet är nu som det ska va=riktigt bra med bra tryck på basen..
rek värkligen att byta ut basarb i nokia lådan sen att läga in en baslåda .
fri air basar kan aldrig få det där riktiga trycket tyvär därför valde jag denna variant..
Bm
190
Bmw89
Tack putte och dem andra för bra svar.

Har 2 frågor till.

Om man köpen en 5,25" högtalare till framdörren som diskanten sitter i högtalaren, kommer högtalaren ändå bara spela bas och diskanten på den orginala lilla högtalaren? Utbudet är ju större bland dem hötalarna.

För det sitter redan delningsfilter orginal eller? För om man byter både diskant bas och delningsfilter så var sätter man det nya filtret, skarvar man bara in det på kabeln som kommer in i dörren? Var sitter orginal delningsfiltret?

Samt om man köper 2 10" basar som inte är free air går det få hyffsat ljud ändå? eller måste det vara free air?
Visa användare
128
putte,m
m5 e39 99
det funger inte med basar utan låda om det inte är free air.
kolla på ebay finnes mycket bra höktalar till bra priser sök under freeair.
om du har dsp så har du delnigsfilre inbygt i orginal stärkaren.
om du byter 5,25 runt om så köp för gus skull inte några billig prylar för det kommer inte göra skiland det kan bli sämre om fel högtalre instaleras.
köp reinbow eller bsw..
köp en tia eller 8 tumare fre air det kommer att låta bätre än 2 tior då steget är lite väl klent för att driva dom.
dls har en bra free air 8 tummar för runt 1200kr..

putte,m
Tjena Putte.
Jag har några frågor jag oxå.
1. Vart ska 10:orna få plats?Jag har skruvat bort "taket" i skuffen och ser bara en massa plastgrejjer. Plastbutten i mitten står det Nokia på och dom på sidorna står det inget på. Ska man skruva bort någon av dom för att hitta hålen för basarna? När man kollar inne i nilen på hatthyllan så är det ju galler för 5,25 högtalarna + någe luftstycken längst bak mot bakrutan. Ska det onte vara någe galler för 10;orna? Hoppas du hänger med på vad jag menar?
Mvh/Jonas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.