|
|
|
|---|---|
| jag har sport chassi på bilen.den har gått 4000mil.den har alltid kännts ganska mjuk och rör sig ganska mycket i chassit vid kurvtagning i hög fart.jag funderar på bilstein sprint eller gula koni(ställbara)med h&r fjädrar.är detta ett bra allternativ om man kör bana 2-3ggr per år och några runder på ringen?jag bryr mig inte om att komforten blir lidande.snarare undrar jag om bilen fortfarande blir mjuk och sladdrig.hoppas någon här har erfarenhet av dessa kombinationer eller liknande. | |
|
Okej, låter konstigt för mig, mitt chassie är stenhårt, känns som att köra 740 med bortplockade fjädrar (studsar för minsta lilla). Men det känns kanske annorlunda när man kör den på bana, vilket jag inte gjort med min. //Jesper |
|
|
hej Jesper... jag tycker inte att bilen har dåliga vägegenskaper eller är "för mjuk" för att vara en standard bil,lite sportig e den trotts allt.det skulle vara mycket intressant att höra med e46 ägare vad de anser om bilstein eller koni sport dämpare,gärna i kombination med h&r fjädrar.blir väghållningen märkbart bättre? jag misstänker att h&r fjädrarna e i mjukaste laget när det gäller att upphäva krängningar i chassit vid ex bankörning. mvh martin |
|
|
Jag har precis installerat Cup Kit (deras vanliga fjäder/dämpar-combo) och tycker att dessa är välbalanserade och perfekta för VÄGARNA, dock MYCKET för mjuka för bana! Det kränger på rätt mycket i min E36 325, trots att jag även uppgraderade till H&R's grövre krängare! (Har dock inte testat ställa in hämmarna på den hårdare inställningen). |
|
|
Ingen E46a men dock koni. Har gula koni(ställbara) samt H6R fjädrar på min E36a. Efter jag fick dessa monterade så har jag insett hur dåliga svenska vägar verkligen är. Speciellt dessa dalar när dom skalar ner asfalten vid vägarbeten utan att märka ut att det är 3-5cm hål rakt ner. Slutar alltid med ett dunk och ont i arslet. Har kört en 328a med friska sportdämpare från fabrik och den kändes lite mjukare än vad min gör. Mer komfort än race kanske man skulle kunna säga. Det går att ställa in dämparna(koni) hårdare men då skulle den nog studsa omkring bara. Jag har inte hårdtestat bilen sen dom kom på men den känns som en helt annan bil. |
|
|
Tycker absolut att du borde sattsa på ett vettigt coil-over kit martin z. Om komforten inte är prio så kommer du bara ångra dig på banan annars! |
|
|
hej IMFA o mixim gula koni o h&r fjädrar verkar förbättra väghållningen på e36...är nog ett mycket intressant alternativ även för mig.jag står ut med klart sämmre comfort ,bara bilen får rejält förbättrad väghållnimg o kränger mindre.borde kanske uppgradera krängningshämmarna,grövre sådana påverkar ju inte comforten. coil over kit....hm..det e ju "bara"en vanlig e46 som ska nöta bana ett par ggr/år för övrigt vardagskörning,långa semesterresor,några varv på ringen. det krävs oxå mycket kunskap o jobb att ställa in ex bilstein pss10.som ni förstår e ja bara en glad amatör som vill ha bättre väghållning. mvh martin z |
|
|
Är gula koni hårdare dämpare? Annars hade det väl varit skönt att köpa ett komplett paket från tillverkare där de har avstämt dämpare mot fjäder? Hört mycket bra om Bilsteins kompletta chassi-satser! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.