|
|
|
|---|---|
|
Min 318E30 beter sig lite underligt, det första är att lampan i taket tänds inte när förardörren öppnas, men när de andra 3 öppnas lyser de som vanligt. Glödlampan är inte trasig! Belysningen av fläktreglagen (3st) samt temperatur och blåshastighets vreden fungerar oftast inte heller, men gör det ibland korta stunder, hur kan jag komma tillrätta med detta? | |
| När det kommer till belysningen till taket skulle jag nog säga dörrkontakten. Sitter någonstans mellan gångjärnen till dörren och bör inte kosta så många spänn. Går säkert att pilla med så den funkar igen annars... | |
|
Exakt dörrkontakten är jag också säker på och det uppdagades efter att jag lyft ur stolar och inrednigsmattor på golv då jag skulle svetsa. Grejen är den att dörrkontakten är död, ingenting händer när man trycker in den (ioförsig rätt logiskt med tanke på att annars skulle ju lampan i taket lysa om inte glödlampan vore trasig). Undrar om den är enkel att byta eller om man kan mäta om ström kommer fram så inte problemet ligger i bruten kabel eller något annat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.