|
|
|
|---|---|
|
Kollar igen: Nån som vet vad det är för ett ljud som hörs nånstans inne i bilen mot slutet av en inbromsning, kommer från mittkonsollen eller däromkring. Påminner om stegmotorer, men följande är uteslutna: Spjällmotorerna i kliman (dessa är mycket tystare), ställmotorerna till ljusinställningen (liknande ljud med dessa hörs inte inne i bilen under gång. FP | |
| Kan det vara nåt med låddan som "växlar ner "när du bromsar hårt i stället för att bara frirulla?? | |
|
Nja. Man hör tydligt och distinkt en typ "elmotor" några sekunder under slutet av inbromsningen. Bara vid lite kraftigare inbromsningar, inte vid lätt bromsning. Inte särskilt störande, men nyfiken som man är så vill man ju veta vad det är för en "finess". Skall prova lite med lådan i manuellt läge så får vi se. FP |
|
|
Gäller detta vid alla hastigheter? Tänkte på tryckinställningen till vindrutetorkarna.. MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
Det hörs vid slutet av inbromsningen, typ från 20 till 0 km/h. Dum fråga: Har jag sån tryckinställning för torkaren, sitter det isf på båda? Hur kollar jag detta? Tycker jag luskat fram det mesta av utrustning och funktioner, typ den lista som publicerades här nyligen, men det finns kanske mera. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.