|
|
|
|---|---|
|
Hej Är det möjligt att en E-36 325 -93 kan påverkas negativt av ac:n ? Jag är rätt övertygad om att min gör det,vad beror det på tro ? Ska tilläggas att detta började för c:a 3 veckor sedan och strax därpå brann generatorn och den är nu bytt men den ojämna gången fortsätter naturligtvis :( Tack på förhand !!!! | |
|
E det bara när du har AC:n på ? Motorvarvet sjunker ju när kompressorn slår på. Vissa bilar justerar det sig själv på. |
|
|
Jo så vitt jag märkt är det endast då ac:n är på. Om jag ska dra iväg så gasar jag succesivt mer och mer, (jämt gaspådrag) då känner jag att motorn nyper en aning och rätt som det är så släpper det och bilen drar iväg markant. Sedan om jag ligger och kör i mellan 90-100 så känner jag ett ganska konstant hårfin ryckande gång på motorn. Bättre än så kan jag inte neskriva den ojämna gång som uppstått och man mår pyton av det varje gång man kör bilen och tänker att nu är det en dyr reparation på g. =(. M.v.h Dj Sweden |
|
|
Hmm,, tomgången kan ju vara löst iom du säger att det bara är när AC:n är igång. Men under körning med AC:n på ska du inte märka några skillnader. På en väldigt motorsvag bil med ac kan det märkas när den går igång i en uppförsbacke till ex,men du har ju ingen motorsvag bil precis. Hur är det med stift ,fördelare,luftfilter,bränslefilter ? Var bor du ? |
|
|
Det kan mycket väl hugga till i motorgången vid körning när kompressorn slår till och från. Det spelar ingen roll hur stark den är för det kan kännas på bilar med v8:or oxå. På en del bilar känns det och på andra märker man ingenting, varför det är så har jag inte en aning om... who dares wins... |
|
|
Hej Anders Har kollat stiften och dom ser fina ut.Dom är bytta för c:a 1500-2000 mil sen. Bor i Uppsala för övrigt =) Tacksam för alla svar ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.