|
|
|
|---|---|
|
Tänkte redan ut detta för en gångs skull. Många besökare här på Autopower verkar vara konfunderade över klonket i bakaxel och transmission. Jag har fått nya drivaxlar och bakaxel på försäkringen och ett visst klonk finns fortfarande kvar. Detta trots att bakaxel och drivaxlar är flong nya. Ett visst klonk kommer alltid att finnas på vissa M3'or. Detta finns självklart inte på alla men vissa har det. Efter -03 verkar det som att BMW tagit till sig problemet och löst det. Så med andra ord - inget att oroa sig för. Men visst fan är det skönt med en bil som genomgått följande inom loppet av 2 veckor, nya drivaxlar, höger & vänster, ny bakaxel, inspektion II, nya belägg. Den är ju som ny! Åk före du så väntar jag på dig där. | |
|
Förresten, Letar efter ett par 19" Bmw fälgar, heter dom evo, eller har jag fel? Någon som har ett tips på ngn som säljer? Åk före du så väntar jag på dig där. |
|
|
Skönt att din M3:a rullar igen. Även om det fortfarnade klonkar... Även nyare M3 03- har ett klonkade ljud. Så är även läget med nya M5 som har en liknade diff. Har BMW gjort en uppdatering av bakaxeln (diffen) så vore den mkt lustigt om du inte fått senaste verisionen till din M3:a. Det jag däremot skulle kolla upp är om dom hälls rätt olja i diffen. Nu borde det vara olja från fabrik. Men om jag minns rätt ska första oljebyte ske redan efter 200mil. Då kan det vara värt att tjecka vad dom häller i diffen. BMW art.nr 83222282583 ska det va. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.