|
|
|
|---|---|
|
Jag har införskaffat mig, i mina ögon, världens bästa bil, en 540iA -02. Jag njuter varje sekund när jag kör. Problemet är att jag hade en bil innan också. Nu vill hustrun att jag skall göra mig av med den andra eftersom jag köpt en ny...men jag KAN INTE!! Jag älskar den andra bilen också! Det är en Citroen XM men trimmad gashyudralik, bilen verkligen SVÄÄVAR fram. Jag KAN inte göra mig av med henne (bilen alltså, inte frun). Vilka argument biter på en hustru som inte förstår ens kärlek? ________________ Jag är inte så här snygg i verkligheten, det är min bil som gör det! | |
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Låter som det är dags att bytta upp sig till en bättre fru i alla fall. Skylll på 30, 40 eller 50 års kris...eller nåt..:-) |
|
Tag citroenen, gå på trafikförsäkring och kör den enbart själv på söndagarna. du behöver ju inte åka till kyrkan ens med den, det låter som du är i kyrkan när du beskriver färden. BMW är en bil med en själ och det är bara att tanka högoktanigt och köra med förstånd så kan man kliva ut till helvetet utanför när färden är klar dit man nu ska:) Mvh Asken Amor, Artes, Pax, Science, Veritas |
|
|
-> Asken: - Rätt o riktigt! Du har en poäng. Jag kan ju faktiskt ställa bilen utan någon som helst försäkring alls. Då borde den bara kosta en hundring per månad inkl. vägskatt. Visst har BMW själ, men det finns många andra bilar som har det också, i synnerhet Citroen. :D ________________ Jag är inte så här snygg i verkligheten, det är min bil som gör det! |
|
|
Man eller mus? Skit fullständigt i vad din fru tycker. har hon någon negativ åsikt så dra ned brallorna på henne och ge henne smisk, avsluta med att säga att det blir värre nästa gång hon tjatar om bilen. Problemet är bara att hon högst troligt kommer gilla dina nya tag som MAN och tjata ihjäl sig om bilen ;-) Helförsäkring. |
|
|
ratata: BMW är den enda bilen byggd där ing. har fått bestämma föraroptimerad körnärvaro. Citroen är en av de där anti-miraklerna som bara kan förklaras och förstås efter 2 flarror dompa. Vilket jag i o f s inte är emot, däremot så ägde jag en vit CX Break -88 en gång och visst var den praktisk att flytta en mindre elefant i. Däremot så fungerade den sämre än ett fruntimmer. De fungerar ju i alla fall när de själva ville det. Den här fungerade mest att åka t o r verkstaden med. Det är inte för inte DIN-normen slutar fungera väster om Maginot-linjen och söder om alperna. De som bor utanför den kan ägna sig åt att preparera gudomlig föda och dryck åt de som kan bygga bilar:) Det roligaste räkneexemplet jag sett var hur mycken DEM, SEK och EURO som genererats i DIN-områden och överförts till mat och dryckområdena:) Mvh Asken |
|
|
Om du nu behöver några argument mer än mentala hörselproppar(låt den flödande informationen gå in i ena örat och ut i det andra) så kan "Säg något positivt eller var tyst!" nyttjas. Eller ge henne en kram och en komplimang, alla kvinnor brukar bli nippriga och komma av sig utav det.... Beträffande Herr Lundbergs tankar så bör du nog inte infria dessa då fler än en kvinna gillar tanken då det är gjort med finess och stil, så kul ska de inte få:)) Mvh Asken |
|
|
-> Asken o Robert: - Ni är fulla av skit båda två! :D Men visst skall en man få bestämma vilka bilar han äger, det är helt rätt! Förresten, snacka inte dynga om Citroen, visst har så gott som ALLA bilar som lämnat bandet sedan 2006 kvalitetsproblem, men om vi nu kikar på entusiastbilar så ligger de helt i paritet med BMW...fast i ett annat fack. En av mina drömbilar, som jag aldrig kommer få råd att köpa, är en DS19 Cab från -67. En annan, som jag KOMMER de facto köpa, är en 750i -09, men den lirar på en annan planet än en Citroen cab från -67...dessutom är den billigare! :D ________________ Jag är inte så här snygg i verkligheten, det är min bil som gör det! |
|
|
Med tanke på att det kvinnliga väsendet har upptagit bandvidden på höjden, djupet och bredden alltsedan den första kvinnliga signalisten utbildades 1874 så är det väl inte konstigt om man uppskattar tystnad? Det är ju den du beskriver i din första postning. En man bestämmer, helt klart. Däremot behöver han inte köra över kvinnan. De skriker så mycket och får ont i fötterna då. Kvalitet är något subjektivt och som jag skrev, dompa förklarar... Mvh Asken |
|
|
-> Asken: - Cit. "En man bestämmer, helt klart." Visst, men all sanning är relativ. Vad är det för fel med att få henne inse att vi verkligen behöver Cittran också? Alltså att det blir HENNES förslag att vi behåller den. Kvinnor har i årtusenden skrutit om att dom kan få männen att gå deras ärenden medelst tekniken att få dem tro att det var deras egen idé. Jag höjer näven! Payback time! Nu skall jag fan lura min hustru till att VILJA ha kvar min XM. Punkt slut! Jag är man! ________________ Jag är inte så här snygg i verkligheten, det är min bil som gör det! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Finns väl en del att övervinna först :D. Jag hade lärt min man att göra sin del av hushållsarbetet och nu stod h an i tvättrummet och ville tvätta sin t-shirt. Han hade varit därute i cirka två sekunder då han ropade: "Vilket program ska jag använda?" "Det beror på" svarade jag, "vad står det på t-shirten?" "Manchester United" svarade han. Och så säger de att blondiner är dumma... ----------------------------------------------- Ett par ligger i sängen. Mannen säger: 'Jag ska göra dig till värdens lyckligaste kvinna!' Hon svarar: 'Jag kommer att sakna dig...' ----------------------------------------------- 'Det är allt för varmt för att ha kläder på i dag' säger Erik när han kommer ut ur badrummet. 'Älskling, vad tror du grannarna skulle tänka om jag klippte gräset naken?' 'Att jag tog dig för pengarnas skull', svarar hon... ----------------------------------------------- Q: Vad kallar man en intelligent, läcker och behaglig man? A: Ett rykte... ----------------------------------------------- Käre Gud, Jag ber om visdom till att förstå min man, kärlek till att förlåta honom och tålamod för hans skiftande humör. För du vet Gud, att om jag ber om styrka, kommer jag att slå ihjäl honom! AMEN ------------------------------------------------ Q: Vad betyder det när det ligger en man i din säng och flämtar efter luft och säger ditt namn? A: Du trycker inte ned kudden tillräckligt länge. ----------------------------------------------- Q: Hur undviker du att din man läser dina mail? A: Du ändrar 'Inkorg' till 'Bruksansvisning' ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Herr ratata: Jag ber att få korrigera mig. All sanning är relaterad till varje unika persons situation och livserfarenhet. Det såsom synnerligen kvickt går upp för både en och annan herre i denna tråden är att kanhända jämnlikhet utgår ifrån att man och kvinna är lika. Det är väldigt mycket humor i hela det begreppet. En man är utomordentligt duktig på att göra en sak i taget, när han själv vill och känner för det. Kvinnor gör 14 saker på en gång och med en smattrande effektivitet(kan ligga något i Herrn som postars val av användarnamn kanhända?). Däremot bör någon vara chef och man det blir man när man kan styra nummer 2 med nummer 1. Själv föredrar jag begreppet ge lika. Att man ser varandra såsom utifrån varandras förutsättningar. Det som pågår i en kvinnas huvud det är det som hörs genom munnen. Ett ständigt sorl.... Kan det bero på att de kanhända dels både ska se lika piffiga ut som diverse högbetalda personer som figurerar i media, ha ett komplett skinande hem och allt yttre samt även totalt tvivla på sitt eget existensiella? Primat och högtstående varelse på en gång. Det kanhända kan vara läge att genomlysa den vetenskap som finns och har funnits med kärlek för att se vilken bas allt har. Genusforskning och anusforskning, whats the difference?:)) Mvh Asken |
|
|
Ratata: Vänd på situationen och gör följande: 1. Samla ihop alla hennes skor utom 1 par. 2. Lägg de i en kartong och ställ i källaren. 3. När hon sedan börjar härja på dig så skydda utsatta delar och fråga vad hon ska ha alla till. Hon kommer då säkert förklara för dig att ett par har man till vardags, 5 olika festskor (beroende på vad för fest) ett par när det regnar osv. 4. Titta menande på henne och säg enkelt: -I rest my case. Vill hon ha massa skor så ska väl du få ha massa bilar? Är helt på din sida även om jag är tjej/kvinna/käring. =) |
|
|
Ratata: Det sägs att ingenting är omöjligt, det tar bara lite längre tid. Så ha tålamod och ge inte upp, för det kommer att ta tid. Hoppas följande anekdot kan åskådliggöra vad du har att kämpa emot. Fråga dig sedan om det är värt det. I New York city har det öppnat en butik som säljer äkta män. Dit kan kvinnor gå för att finna sig en man. Vid ingången står följande instruktion. Du kan endast besöka denna butik en gång Det är sex våningar med stigande pris på produkterna för varje våning Du kan välja en produkt från en våning, eller så kan du välja att gå upp en trappa. Dock får du aldrig gå tillbaka ner en våning, bortsett från att lämna butiken. En kvinna går till butiken för att finna sig en man. På första våningen står en skylt Första våningen: Dessa män har fast jobb. Hon är intresserad men fortsätter uppåt Andra våningen: Dessa män har fast jobb och älskar barn. Det är bra tänker hon, men jag vill ha mer så hon fortsätter uppåt. Tredje våningen: Dessa män har fast jobb och älskar barn samt har ett extremt bra utseende. Jösses tänker hon men fortsätter uppåt. Fjärde våningen: Dessa män har fast jobb och älskar barn ser sinnessjukt bra ut samt hjälper till med hushållsarbetet. Åååh underbart vad ska jag göra tänker hon, men går vidare uppåt Femte våningen: Dessa män har fast jobb och älskar barn ser sinnessjukt bra ut Samt hjälper till med hushållsarbetet och är mycket romantiska. Hon är såååå frestad men väljer att fortsätta till sista våningen Sjätte våningen: Du är besökande nummer 31.456.012 på denna våning Det finns inga män på denna våning. Den existerar bara för att bevisa att det aldrig går att tillfredställa kvinnor. Tack för besöket. För att undgå att bli beskyllda för könsdiskriminering har butiksägaren öppnat en ny hustrubutik tvärs över gatan. Första våningen har kvinnor som älskar sex Andra våningen har kvinnor som älskar sex har pengar och tycker om öl. Våning tre fyra fem och sex har aldrig haft några besökare. Det lutar nog åt att frugan får behålla sina skor och du? |
|
|
-> Asken, Troll o Backard: - Haha!! Det var länge sedan jag skrattade så gott!! Tack! Era uppmuntrande ord har gjort att 'Bettan' är fast cementerad i familjen. Dessutom väntar 'Bettan' ett syskon. En DS21 från 1970, direktimportrad från Frankrike, dessutom i rysligt bra skick, näst intill mint-condition efter en renovering fyra år sedan. För er som inte vet vad en DS-21 är, så är det bilen man brukar kalla för 'Paddan'. Det sägs ju att när man löst ett problem så skaffar man sig ett till. Det ÄR sant har jag märkt. Nu har hustrun gett sig, 'Bettan' får stanna. Vad hon INTE vet är att jag köpt ovan nämda DS21. Vad faan gör jag nu? Skämt åsido, hon VET inte detta än, men det kommer nog passera omärkt eftersom jag troligen skriver bilen på styvfar. ________________ Jag är inte så här snygg i verkligheten, det är min bil som gör det! |
|
|
Tack alla postare i denna tråden. Kvinnor är relativt enkla. Man skolen icke låta de bestämma helt enkelt. däremot får de väldigt gärna verkställa sådant som män bestämmer. Några exempel på hur Ni kan göra eder kvinna glad, taget ur enkel psykologi. Säg att Ni för en gångs skull haver det himmelskt, förutom de tillfälle då Ni ostörda får besöka toaletten med en låst dörr eller sova för att slippa allt oljud. Platsen då? En prima fotölj medelst en prima grogg samt en ickeanorektisk cigarr(är det skit i tobaken behövs ett filter sa min tobakshandlare) som rökes medelst munbloss såklart. Av en händelse kommer Er dam förbi och ser aningens förvirrad ut. I handen håller hon 8 klänningar i olika färger och egentligen samma form såsom Ni ser det som män. Vad man skola betänka är att hon innan tänkt minst 200 gånger hur hon ser ut i förhållande till alla som förekommer i reklam mm. Den klassiska speglingseffekten. En man vet att han är vacker, jämnt. Hon säger till exempelvis i en mening, Vad tycker du jag ska ha för kjol på mig, ser jag tjock ut i den vita, är inte den svarta inte begravningsaktig samt sticker man inte ut i rött dit vi ska gå i eftermiddag samt duger jag? För en man att ta in, reflektera samt processa all den där informationen utreda logiken samt beakta alla möjliga konsekvenser om inte rätt svar levereras så behövs givetvis? CRAY-1 uppfanns nog så.... Ber mannen istället om några hintar om vilken damen tror sig gilla och lär sig höra det kan han säga. Tag den du tycker att du passar bäst, dock tycker jag som din man att din sensuella svank framhävs så fint i din lila klänning. Häll sedan i damen rikligt med rödvin, massera nacken och axlarna lite när hon minst anar det och ta fram primaten och resten av historien lämpar sig inte för barn att läsa:)) Mvh Asken |
|
|
Herr ratata: Nu ber du om det nästan omöjliga. Givetvis så ser du till att skaffa ett medlemskap i BMWCS.com samt motsvarande citroenklubb, betraktar deras hemsida och förklarar för damen hur trevliga utflykter(dricka kaffe och pladdra...) som brukar göras, gå på museum mm om sommartid. Kvinnor har itutat mänskligheten att det skola göras portabla matsalar och släpas ut i naturen när man lika gärna kan ligga på en filt och titta på himlen samt dinera på ett erkänt etablissemang. Nog för detta dock får de då ordna allt för vi män gillar ju god mat samt även att laga den och då skola det finnas bra utrustning för det. Varm mat är god mat. Kallplockat och kallskuret är = kallprat= sovstund för en man tills kakorna plockas fram. Vi äro ock enkla varelser som fungerar på vårt vis som visst uppskattar en vacker dukning och allt ikring bara vi får mat. Jag noterade idag 3 stycken kvinnor som var ute och gick i grupp. Med stavar... I min värld nyttjas stavar till att antingen hänga upp växter som ser molokna ut i en trädgård eller så om man nu ska få för sig att åka skidor på snöbelagd plan mark(tills nån idiot kom på att montera hjul på skidor...). DS21 är guds straff till alla som vill mecka bil själva:) Mvh Asken |
|
|
Hälsa henne att du har köpt lika mycket volym i bagageutrymme som hon har köpt kläder och skor för rent volymmässigt de sista 20 åren. Om hon är försiktig med detta säg bara att du älskar henne så blir hon förvirrad. En annan variant är att i Frankrike där män skaffar de älskarinnor, i Svea rike skaffar vi bilar, vilket föredrar hon kan du ju inflika lite diskret... Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.