|
|
|
|---|---|
| har lite problem med min 330d -01 184hk varianten. ca 9 av 10 ggr vid gaspådrag så låser motorn sig när man närmar sig 3000-3500 varv. den blir kraftlös och det går ej att gasa mer än att förbrukningsmätaren lägger sig på ungefär 1 liter. om man stannar bilen och startar den igen så går det en stund igen. Vad kan vara fel?! ska tilläggas att den är nyservad med ny lmm, lufttfilter, vevhusventilationsfilter och ventil, och dieselfilter. | |
| Har du 'kodat in'nya LMM:en? Den är inte bara att byta, man måste matcha den mot DDE:n (styrboxen). | |
| hade den "nya varianten" innan och samma nu, ska så vitt jag vet inte behövas en kalibrering mellan dessa mätare. det känns även långsökt med lmm med detta symptom. | |
| turbon. om du får för högt turbo tryck blir det så. | |
| Precis som Hoppsan_84 säger. Det kan vara turbons VNT som kärvar och resulterar i överladdning. | |
|
tillbaka på ruta 1, har turbon av och vnt är i gott skick, dvs den kärvar ej. har ändå delat den och rensat det lilla där var. dock så hände något som jag knappt trodde kunde hända innan jag satte bilen i verkstaden, insuget sprack med en kraftig smäll! sprickan är längsmed den ihopsmälta skarven och ca 30cm lång. alltså jagar jag även ett insug så om någon har ett liggande så hör gärna av er. upptäckte även en spricka i grenröret har köpt ett helt, men kunde detta ha med nödläget att göra?! insuget ska vara till en m57 med manuell låda. . . |
|
|
Hej. Ryker den när den "låser "sig?det gjorde min passat diesel.Det var en spricka i en slang till intercoolern.Jag hade även turboras då blev det som du beskriver ända tills den la av helt(i ett rökmoln)turbinen var glapp så in i h..vete. hoppas du hittar felet. |
|
|
hmm, nja min turbo är i gott skick. men jag börjar misstänka att sprickan i insuget kanske varit där en längre tid fast mindre och inte uppträtt förren vid högre tryck och då öppnat sig vilket resulterat i ett nödläge. och nu har insuget då spruckit ordentligt. letar fortfarande efter ett insug! art nr: 11617792019 |
|
|
Tja! Har problem men brorsans bil! Uppträder exakt lika dant! Och skönt också insuget med en jävla smäll! Bytte insug utan framgång, även kollat över tryckslangar osv Kom du fram till vad som var felet med din? Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.