|
|
|
|---|---|
|
Kompisen funderar på att sälja sin 530i Touring. Vad kan den vara värd? 530iAT M-sport -05 - 9500 mil - m-paket - automat - silvergrå metallic - svart skinn - sportstolar med minne - xenon - pdc - stora AC:n - hifi - panoramaglastak - automatisk baklucka - avtagbart drag | |
|
Hej, 231 eller 258 hk? Svensksåld eller import? Sen du kolla på www.bilpriser.se för en ungefärlig värdering. /BeroT |
|
| 231 hk och svensksåld. | |
|
Eftersom det är gamla motorn gissar jag på ca 220-240kkr i slutpris. Har följt E61 marknaden både här hemma och i Tyskland sedan i somras eftersom jag planerar för ett eventuellt köp i vår och priserna har fallit rejält på äldre E61. Finns ett fåtal 530iAMT -05 hos bilhandlare med 258hk motorn som sänkts kraftigt till 250-260kkr, och de säljs fortfarande inte. Antar många i dagsläget avvaktar med att i dagsläget lägga 250kkr på en bil som nästan rullat 10kmil. |
|
|
kristoffer_L:Nå 220-240k i slutpris tror jag inte på Den här likvärdiga annonseras av en aukt. bmw handlare 199k Länk |
|
| Sorry! ja länkade visst till en 525a :) | |
|
Det där rör sig om en helt annan bil, nämligen en 525 med 192hk motorn som är väldigt trött. Har kört både gamla 525 och 530 E60 och det är rätt stor skillnad faktiskt. Den saknar dessutom all väsentlig utrustning förutom M-sportpaketet, dvs den har varken automat, helskinn, HIFI, avtagbart drag eller panoramalucka vilket jag tror gör en del på priset. Håller annars med om att den relativt aggresivt prissatt för att vara Förenade Bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.