AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
3.091

Sportstolar med "delläder"

Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Vad jag vet så kan man inte få sportstolar med "delläder" även om en del skriver så i sina annonser. Till M-paketet får man väl flashpoint/sensatec som standard?

När jag tittar på bilder på nätet upptäcker jag att de flesta bilar har sensatec på lårstödet men några bilar verkar ha textil där trots att det är sensatec på sidostöden. Är det så eller är bilderna bara väldigt dåliga?

Exempel på hur det brukar se ut med sensatec på lårstödet:

Länk!

Exempel på där lårstödet verkar vara i textil:

Länk!

Ett exempel till:

Länk!
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Varför skulle man inte kunna få delläder till sportstolar? Det är väl bara att kryssa för de två alternativen.
Go
1.567
Gorban
F20 118d M Shadow -18
Ja om det hade funnits ett alternativ med delläder. Det finns inte till 1-serien vad jag kan se.
Sn
105
Snuttis
Opel Astra OPC -13
Vad jag kan minnas så är helläder eller flashpoint/sensatec dom enda alternativen.
fr
403
fredo
F20 M135iA -16
3d har inte sensatec på lårstödet medans 5d har det. Ännu en anledning till 5d... ;)

Angående sensatec/tyg måste jag säga att jag är väldigt nöjd. Ser nästan ut som läder och verka hålla mycket bättre. Hade en E46 med halvläder på sportstolar och där slets sidostödet ut väldigt fort. Sensatec verkar starkare.
Go
1.567
Gorban
F20 118d M Shadow -18
Jag har sensatec/tyg på standardstolar i min 116i. De nya bilarna har mycket bättre kvalitet på sensatec. Känns verkligen som läder.
Go
1.567
Gorban
F20 118d M Shadow -18
Får återuppliva den här tråden igen. Det finns tydligen läder/textil till sportstolar. Men enligt konfiguratorn kan man inte välja det om man väljer m-paket. Enligt prislistan finns ingen sådan restriktion.

Köpte igår en 120dM -08 privat i tron att stolarna var flashpoint/sensatec men de är helt klart pearlpoint/läder. Kul överaskning.
fr
403
fredo
F20 M135iA -16
Grattis! Några bilder?
Den vita bilen i 1-seriebroschyren har orange/svart Pearlpoint och sportstolar, så den kombinationen är ingen nyhet.
Däremot förvånar det mig att denna klädsel går att få med M-pkt! Jag har uttryckligen fått berättat för mig vid mer än ett tillfälle att enda optionen till M-pkt/Sensatec är helläder.

Inte heller den tyska konfiguratorn (som brukar stämma) medger detta val och i prislistan står i beskrivningen av M-paketet:
"Stoff Sensatec-Kombination Flashpoint bzw. Leder Boston
(Leder Boston gegen Aufpreis)."

Är du hundrahundrahundra på att det är Pearlpoint/läder :))
Det ska väl inte vara helt omöjligt att få den varianten om man beställd bilen som en individual eller?
ps
377
psike
M240i xDrive -19
När jag speccade min bil lät det inte som ett problem att välja Orange/Delläder. Det hade jag gärna gjort också, men plånboken sade stop. (hade hoppats på Orange/Sensatec).

Stod även en cab i hallen med svart klädsel och delläder - tycker mig minnas att den även har M-pkt. Men jag är inte helt 100 där heller.
fr
403
fredo
F20 M135iA -16
De brukar vara stenhårda på den fronten, alltså det brukar inte gå att göra annorlunda än vad som är tillåtet i broschyren och i handlarens beställningssystem.

Jag försökte till exempel få svarta högblanka paneler istället för alu, men det gick inte, beställningen kom tillbaka till handlaren när vi försökte. Fast att de finns om man inte har M-Sport.
Go
1.567
Gorban
F20 118d M Shadow -18
Vad jag kan se har bilen pearlpoint/läder i antracit men jag får ta och dubbelkolla detta. Tyvär följde inte pappret med som listar all utrustning bilen har.
Ma
30
Makk
120D M sportedition
Vill bara säga att jag djupt ångrar att jag tog/har sensatec i min kärra tyget har "gått up" på både passagerar stol och min egen otroigt irriterande efter bara 2 veckor.. ringde bmw och han gav mig nr till en kille som kunde klä om dom :S...
bm
446
bmwtok
3-d 120iM
Jag har Sensatec och jag har haft min bil i 14 månader och har ofta flera personer i bilen. Fortfarande inga problem, är fortfarande om nytt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.