|
|
|
|---|---|
|
Hejsan ska titta på en VW Passat 2.0 TDI/140hk DSG Highline utrustad. Vad tycker ni om den bilen? Någon som äger en kanske eller kör en inom jobbet? | |
|
Hej, Jag hade en sådan som tjänstebil i 6 mån och jag var otroligt nöjd, dieselmotorn tillsammans med DSG-lådan är en riktigt bra kombination. Något hög förbrukning (ca 0,7 l/mil) kanske men det berodde också på flitigt användande av parkeringsvärmaren. :) Du ska såklart inte förvänta dig samma kördynamik som i en BMW men komforten var hög, jag hade en comfortline och tyckte att stolarna i den var riktig sköna. /Stefan |
|
| Hade funderingar på att köpa en ny för ca 2år sedan (dock ej Highline), tyvärr provkörde jag endast en manuell med 4x4 eftersom den lokala handlaren inte hade någon DSGutrustad bil hemma. Den var inte alls särskilt kul och dieseln+manuell gav rätt mycket "Ivecokänsla" med tillhörande knatter. Har inte kört 170hk versionen men den skall tydligen enligt hörsägen vara en avsevärt aptitligare anrättning. | |
|
170hk är en helt annan karaktär på. Har precis haft en Passat TDi 140 med 4x4 och en Octavia RS TDI 170 med DSG och skillnaden är milsvid i gång och effekt trots att det på pappret endast skiljer 30Nm... Passat drog ca 0.65 och Octavian drog 0.58 blandat. M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Var inne på en Pessar GT TDI DSG 170 men den ratade jag p.g.a. usla sportstolar ( sitsens vinkel ej justerbar!!! kom på Volvo 240 1975 denna "finess"...ändå talar vi sportstolar i läder med el manöver) samma fel på Skoda syskonet... så jag köpte Subaru istället.. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
-> Sevak: - Försök hitta en Passat BlueMotion. Fantastisk bil. Inte lika kul som en BMW, men SNÅÅÅL! Hade inga problem med att komma ned till 0,37/mil på landsväg med vår. Klen motor men schyst vridmoment gör att du lätt hänger med i vilken trafik som helst. ________________ Jag är inte så här snygg i verkligheten, det är min bil som gör det! |
|
| Köpte en igår. VW Passat 2.0 TDI/140hk, 07a, 2900mil, DSG, highline och med massa lull lull. | |
|
Sålt Volvon än? //Lövet ______________________________ Kör: Volvo S40N T5 Aut AWD -05 |
|
|
Nej men ska lägga upp den på blocket om 1-2 veckor Ska lacka sommar fälgarna och lämna in bilen på lackbehandling igen innan bara. |
|
|
Jag har liknande tankar... Vad gav du för din Passat? Lustigt att VW ej har dsg till 4-motion men audi har det till sina quattro. Dsg finns till Passat med v6 också... |
|
|
175 000 riktigt bra pris tycker jag. Extra utrustning förutom highline. bi-xenon glastaklucka sensorer fram och bak Båda stolarna med el och klädsel som ej blir varm under sommar tid, även massage i förarstol, motorvärmare m, kupéuttag automatisk öppning/stängning av bagagelucka El-uppvärm framruta 16 och 17 tums fälgar. Nypris 345 000 den är uttagen 13 juni-07 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.