|
|
|
|---|---|
|
Har sökt men hittar inga värden på fabriksinställda hjulvinklar på e36. Min 316g compact har toe out fram och det tror jag inte den har från fabrik. Var hittar jag värden alt. vad är fabriksinställningarna på e36? Mvh Gustav | |
|
Hum, finns på forumet vet jag! Har sett dem här annars kan du åka till närmaste Vianor, de har standardinställningarna. Och nej, Toe-Out är verklige inte standard haha! Den måste vara rätt livlig bara du kör över vägmarkeringar. 0,2-3 toe in har jag för mig att det brukar ligga på. |
|
|
Kan detta stämma? Saxat härifrån: Länk Front: Left/Right Camber: -0.4 / -0.6 Caster: 3.3 / 3.7 Toe: 0.16 / 0.15 Cross Camber: 0.3 Cross Caster : -0.4 --------------------- Rear: Camber: -1.8 / -1.8 Toe: 0.23 / 0.22 Cross camber: -0.0 Thrust Angle: 0.01 ///BMW - Was sonst! |
|
| Eh detta är nog inte utgångsvärden, utan resultat av en hjulinställning som inte gick helt rätt haha | |
|
Har gått vidare i analysen. Bilen vill dra vänster vid broms (den ålar sig och blir jobbig att hantera) och jag misstänkte bakre länkarmsbussningen vänster fram. Bytte den men det gav inte någon förbättring. Hittar inget uppenbart skumt med framvagnen vad gäller spindelleder. Tror inte att bromsarna tar ojämt, inga anliggande belägg eller så. Finns det något med bakvagnen som kan ge sig och som får resultatet att den vill bli ostabil vid broms pga ändrad gakvagnsgeometri? Bakvagnen på Compacten är samma som E30 och Z3 om jag förstått rätt! Tack så länge! /Gustav |
|
|
Hum, bakre länkarmsbussningen fram känns som den naturliga boven i dramat då man får hyffsat kraftig toe ut vid bromsning när dessa är slitna. Men iom du testat dessa så kan annars Främre länkarmsbussningarna bak vara ett klassiskt problem på samtliga modeller, men det borde inte bara kännas vid inbromsning utan i körning över ojämnheter och dylikt. Kolla dessa då även slitna sådna ger oönskade förändringar av toe vid olika belastningar. Lär kunna ge oönskad nervösitet vid bromsning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.