|
|
|
|---|---|
MGL |
Hej ! har en 540IAT-95 med orginallarm, den falsklarmar utan anledning ibland.någon som har några ideer vad det kan vara eller ev. åtgärd. Tacksam för svar MVH MGL MGL |
markus00 |
har du kollat alla dörrkontakter så det inte glappar i någon sådan det finns ju en motorhuvs kontakt och en bakluckekontakt också. |
|
Kan också vara överkänsliga krossensorer (ljud) eller vibrations sensorer. Personligen litar jag på CarGuard. C-YA! |
|
|
Min E34 har även bevakning av handskfack och baksäte. kolla alla kontakter. fyrhjulsdrift är roligast! |
|
| Som övriga skriver. Jag tror också på att det är någon sensor som falsklarmar. Tror också att du har en sk. gyrosensor i din 540 (sitter ivf. i min 740). Den känner av om bilen lutas eller lyfts. T.ex. någon försöker få upp den på en transport. Denna går dock att avaktivera via en speciellt låsförfarande. Mer om detta kan du läsa under kapitlet larm /färjetransport i instruktionsboken. Då har du åtminstonde betat av en felkälla :) | |
|
Hej min granne har en 530i-02 på den kan larmet starta utan anledning mitt i natten så nu litar man inte på larmet längre. Härom natten så startade larmet KL:0100 då gick jag inte ens upp och kollade. |
|
MGL |
Tack för alla snabba svar, nu har jag lita att gå på MGL |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.