AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
955

Lite småproblem..bilen drar åt vänster

Fr
82
Frols
X1 2.0d xdrive 2014
Hallå,

Är en nöjd ägare till en 120d-08 som går kanonfint förutom att bilen ganska konstant drar till vänster, det börjar bli ett problem då jag hela tiden måste "hålla" emot för att bilen inte ska dra över mittlinjen. Till det märkliga hör att om jag t.ex bromsar så kan bilen sedan börja dra åt höger för att nästa dag återigen dra åt vänster. Några idéer? Är det bromsarna som spökar eller en felaktig hjulinställning?
Har även märkt att facket på instumentbrädan är grymt svår att öppna, ganska så ofta så måste jag "pilla" upp locket, trycka på knappen funkar sisådär, men det kanske räcker med att smörja låset. Bilen har bara rullat 1500 mil så det borde inte vara så här, ska nog ringa verkstan idag...
Jo
114
JohanF
120iM E87 -08
Var det så före du bytte till vinterdäck? Sitter fälgarna på ordentligt? Rätt/jämnt lufttryck?
Fr
82
Frols
X1 2.0d xdrive 2014
Faktum är att jag hoppas att det skulle bli skillnad med vinterdäck på men det är samma problem, vinterhjuöen är helt nya och monterade av en däckfirma.. Det verkar vara bilen och inte hjulen..
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Det kan nog vara hjulinställningen som är felaktig. Det händer att nya bilar levereras med felaktig hjulinställning. Har du RFT-däck så kan det bli extra känsligt/tydligt om den är fel.

Mvh Johan

BMW 323i 6-cylindrig körglädje
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.