|
|
|
|---|---|
|
Hej på er, Har fått ett bra erbjudande på att få köpa en BMW 330 M Touring 2006 års modell och vill gärna kolla lite med er här på forumet hur en sådan bil är att äga. Den fråga som först dyker upp är såklart, vad kostar det att ha en sådan här bil? Servicar tex, någon som vet vad de olika servicarna kostar, Oljeservice, Insp I samt Insp II. Bilen i fråga har gåt ca 7500 mil. Har det varit några problem med 258hk motorn som man borde veta om? Vad tror ni om värde minskningne på bilen? Har 06:orna haft det stora värde tappet redan och är på väg att stabilisera sig? När tror ni 330M med stora navigation, stora Hifi med M-paket är nere på runt 180 000 Kr? Har sökt en del på forumet ang 330 E90 men det finns inte jättemånga trådar om det. Mvh Kristoffer | |
| Oljeservice på BMW kostade 2200 kr ink moms för min 325 så det bör väl inte skilja så mycket i pris för 330in, sen har man inte insp 1 och 2 osv på e90 utan något som kallas Conditioned Based Service (CBS) dvs bilen registrerar själv vad som behövs servas, allt går att komma åt via bilens info display. Så det går med andra ord inte ge något exakt pris på vad varje service kostar, jag tycker personligen att detta koncept är mycket bra, man byter inte något i onödan! | |
|
Begagnatmarknaden är i fritt fall och har inte stabiliserat sig än. Men det lär dröja ett tag till innan 330:n med den specifikationen är nere på 180.000. Det har inte varit några kända fel på 330-motorn. Den har inte det där hacket vid låga varv som många 325:or har drabbats av. |
|
| Jag är extremt nöjd med min 330i E90. Några problem med 258 hk motorn har jag inte hört talas om. Ett skönhetsfel är att ett knackande ljud kan uppstå i motorn om bilen körs mycket korta sträckor. Det beror på att luft då kommer in i någonting som jag tror kallades HVA-elementen. Detta botas enklast genom att köra över 3000 rpm en stund. | |
|
Skönt att höra att detta tickande inte har uppkommit på 330. Mitt dilema är egentligen att jag behöver ingen bil men har man bilar som hobby så är det svårt att låta bli...hade en Z3 2,8 Coupe innan och den var väldigt trevlig bil...kommer man att känna samma känslor för en 330 Touring körmässigt, design mässigt ligger Z:an närmare hjärtat iallafall =). Det är min frus chef som har haft den innan och han har monterat in skärmar i nackstöden så det är ju väldigt trevligt. Något mer man ska tänka på eller ni kan upplysa mig om? Tack för alla svar! |
|
| Förresten, hur är last utrymmet i E90? Någon här som kör E90 som har små barn? Får man in en barnvagn? | |
|
Nu har jag inte kört en Z3 på många år, men E90 har ett klart vassare chassi. Jag har inte haft barnvagn i min E90, men jag hade barnvagn i E36 sedan och E46 sedan. Med tanke på att E90 snarast har större bagageutrymme borde det funka där också, men skippa stora klumpiga kombivagnar. Välj barnvagn efter bilen, inte tvärtom. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.