AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.906

Nu är ettan såld. =(

gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Igår mitt på dagen fick jag förmodligen se min etta för sista gången. En ung kvinna i skåne som köpte den. Känns vemodigt men ändå skönt. När man väl bestämt sig för att sälja vill man ha det klart så fort som möjligt. Min låg på annons nästan 2 månader, men sista veckan har telefonen ringt en hel del.

Nån gång kanske man köper sig en etta igen. Det är ju en himla rolig bil! =)

...Ville bara skriva av mig lite.

Någon här som går i säljtankar?

Mvh Johan

BMW 323i 6-cylindrig körglädje
Jo
114
JohanF
120iM E87 -08
Vad blir det istället?
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
En E34 525iAX Touring. =)

Lite skillnad mot 120d, men det är skönt med en bil som tål att användas. Dessutom är komforten betydligt högre i e34an. Vill jag gasa av mig lite så har jag min E21a att busa med på sommaren. =)

Forrest
Sålde min 130i för ca två veckor sedan. Gick på ett kick. Hade ute annonsen en vecka på Blocket och sedan var den såld. Blev nästan lite chockad över att det gick så fort. Trodde att alla gick i miljö/ekonomiska tankar nu för tiden och att ingen skulle vilja köpa en liten BMW som drar 1,4 liter inne i stan. Tji fick jag.

//S//
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Usch, med facit i hand måste ditt köp av en ny 120d lämnat en bitter eftersmak i munnen med tanke på hur mycket problem du hade med den. Hoppas det känns bra att gå vidare i alla fall.

//Lövet
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Jag har haft min 116i på blocket i drygt 1 1/2 månad. Har fått en hel del mail med några förslag som var rätt seriösa men det har inte klickat. Två personer har varit och provkört. En senast i går och där blir det kanske affär.

Just nu scannar jag Blocket och Bytbil.com efter en facelift 120dM 5d med xenon och helst hifi också. Med lite tur så blir det en fin julklapp till familjen. Min fru tycker bilkörning och BMW är lika kul som jag tycker.

En 120dM är nog mer lättsåld än en 116i. Många som letar efter en billig liten bil vill ju inte betala för en BMW när det finns Skoda, franska och sydkoreanska bilar som är mycket billigare. De spekulanter jag varit i kontakt med är intresserade just därför att det är en BMW. Med lite större plånbok köper man ju då något roligare än 116i.
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Forrest: Skönt att det gick fort! Jag räknade med en utdragen försäljning i och med läget på börsen, men att det skulle vara så dött i början trodde jag inte.

Lövet:
Jo, en viss bittersmak har jag. Jag kommer nog inte köpa en ny bmw igen. Som det känns nu finns det ingen anledning. Jag har aldrig tidigare haft så struligt bilägande som med ettan. Mycket beroende på oerhört dåliga ÅF. Nu är jag inne på min 21a bil, varav de flesta varit äldre bmw där jag kan laga dem själv. Jag litar mer på min egna/autopowers kunskap än bmw´s meckar. =)

Mvh johan

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Supertrist att råka ut för så mycket problem som du gjort. Man köper ju en ny bil för att slippa problem, inte få fler.

//Lövet

Du har ett PM från mig, vore schyst om du kunde svara på det.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
För mig som inte läst alla trådar, vill du göra en kort sammanfattning ang vilka problem du haft med 120in och ÅF?

mvh
me
32
messias
325i Coupé -08
Jag säger som föregående talare. Vilka fel och viktigast, vilken ÅF. Häng dom högt bara!
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Det var fel på rutorna, bränslesystemet, turbon, knarr o oljud. Bmw solna lyckades dessutom buckla dörren. Dom behövde göra om lagningen 3 gånger innan det såg acceptabelt ut. Inte kul att få en skada på en ny bil. Mest problem hade jag med Bmw Solna. Vissa personer där är värda en blomma, men däremot så finns det minst sagt rötägg hos den ÅF också. Att mer eller mindre idiotförklara mig för att jag inte är nöjd med en reparation är fel. De första två gångerna dom försökt laga bucklan var det MASSOR med sliprepor, rinnigar osv kring området som dom lackat om. Men det ska man tydligen acceptera enligt verkstadschefen. Och någon ersättning för det hela tyckte han inte heller jag skulle få? Goodwill verkar inte vara uppfunnen än hos BMW.

Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Dom få gånger jag har behövt få något fixat hos ÅF har det alltid funkat bra. Men jag har en kompis med en 530iaT M som har behövt rätt många garantireparationer. Han har varit hos två andra ÅF och bemötandet har varit katastrofalt. Han hade fel på panoramaglastaket. ÅF hävdade att de aldrig hade hört talas om problemet tills kompisen plockade fram hela servicebullentinen utskriven från nätet. Där beskrevs felet i detalj och hur det skulle åtgärdas.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.