AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
835

Vill ha ett komfort åk med Navi, behöver tips...

Kahuna
Hejsan!
Jag äger just nu en jättefin 325ic men har tröttnat (konstigt nog) på "mullret".
Jag vill inte ha en combi eller så utan kanske nåt i stilen med 525.
Navi med eller utan TV känns också väldigt aktuellt.
Den ska inte vara nåt så i hästväg dyrt i försäkring heller.

Jag vill sitta skönt och en telefon skulle inte heller sitta helt fel.

När jag läser vad jag själv skrivit så känns det nästan som om det skulle luta åt en 7 serie, men de har ju tydligen en hel del problem,(som kostar multum att laga)

Nu till det stora problemet: - Den får helst inte kosta mer än 150.000.-

Är det helt kört, måste jag pysa till tyskland?

Vore tacksam för svar!

MVH

Roger A.K.A Kahuna

Kahuna
Köp en 740 E38. Vad ska dom ha för problem??
Där har du allt du önskar.

/Bimmerman

Länk
Kahuna
Bimmerman:
För det första, och det ska nämnas, så kan inte jag så mycket om bilar.
Din bil, den var riktigt jävla fet, men den kostar nog inte 150.000.- va? I såna fall, då är det avgjort...

Har 740 Tv, det visste jag inte.

Och jag har hört att dom ska vara helt jävla sjukt dyra att reparera...stämmer det? Du som äger en...

Schysst att du svarade så snabbt förresten.

MVH

Roger

Kahuna
En fulltr (om man kan säga så) 740 har lika mycket som en 750. 740:s V8 motor liknade Automotorsport vid volvo B20 när det gällde slitstyrkan, och det är ju ett hyfsat betyg. Självklart kan det finnas dåliga ex men det finns det i alla biltyper, be någon kunnig titta på bilen du är intresserad av.
Ja du kan få en -95 740iA E38 för 150.000:- som har TV/NAV. Min har inte det, den är ganska snålt utr. Men jag gav inte dom pengarna. Utan ville spendera lite pengar på att göra den lite mer personlig. Men idag säljs den inte för några 150.000:- , då den har kostat mej ca 200.000:- med allt jobb, och mer blir det.

/Bimmerman

Länk
Bimmerman,

är din erfarenhet att man får tillbaka pengar man lagt ut på en bil iform av spoilerkit/trimming/fälgar och dyl?

Själv blir mest avskräckt.....?

/Simon
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Håller med Bimmerman, en e38 740 eller kanske en 750 är nog det bästa köpet för runt 150.000 kr. Där finns all utrustning som man kan drömma om, man kan helt enkelt inte åka bättre för de pengarna. Inga problem att hitta en fin sådan i sverige för 150.000, men man kan nog räkna med att de flesta har felaktig mätarställning. Fast även om en sådan bil har gått 20.000-25.000 mil har den mycket kvar att ge. Kvaliteten är helt i särklass. Har också funderingar på att köpa en E38 när jag pluggat färdigt, men väntar nog 2 år tills priserna har sjunkit ännu mer.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Big Kahuna: har ett stycke 740iA-95 som skall säljas. bimmerman vet vilken vagn det är han har sett den. Den har navi och telefon som du efterfrågar. Silver med svart skinn och en hel del utr. Jag är extremt noga med skötsel av bilen så du kan välan tänka dig skicket. Du får maila mig på Asken@bmwpower.nu om du är intresserad.
Mvh
Asken
simon_en

Nej, man får inte tillbaka pengarna, men jag gör det för min skull inte för någon efterföljande ägares.
Visst får man lite extra betalt om man hittar en köpare som vill ha sånt man har kastat på, men man får aldrig tillbaka pengarna man har lagt ut.
Men tänk på alla dom som köper en ny bil och behåller den i ett par år, hur mycket torskar inte dom.
Jag förlorar hellre 50.000:- på en beggad bil än 150.000:- på en ny.

Kahuna

Askens 740 är i toppskick på de milen, många som är till salu idag på 13000 mil har nog gått närmare 30000.
Hans är mycket finare än många 12000 milare jag sett.
Helt enkelt en klockren bil.

/Bimmerman

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.