|
|
|
|---|---|
|
Hoj, Jag är helt ny på forumet och vet heller inte mycket om BMW, Jag sprang på en Bmw 528i-97 idag när jag jobbade och jag blev väldigt intresserad faktiskt. Här är bilen i fråga: Länk Allt såg bra ut, Ditech behandlad, skinn, ac, färddator, inga väldiga slitage som jag uppmärksammade under den relativt snabba kollen jag gjorde. motorrummet såg bra ut, Med andra ord var allt väldigt pedantiskt skött. Senast besiktigad 2008-04-24. Priset går antagligen att få ner med hoppas jag på. Jag ska förmodlingen dit igen och provköra den imorgon Tisdag eller Onsdag, Vad jag undrar nu är om det finns några kända fel på just denna modell man ska se upp med och vad ska jag uppmärksamma under min testkörning? Tack på förhand //Mats | |
Gemini__ |
Hej och välkommen till forumet. Ett tips är att läsa igenom begagnatguiden från denna sida: Länk Finns en hel del matnyttigt där. Gör inget förhastat bara, finns många E39:or till salu. Lycka till. Mvh: Thomas |
|
Är det denna du menar Länk så är det en automatare. 528iA, A står för automat. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Svensksåld, 7 ägare inkl. nuvarande. Avställd sedan 15/6-08. (Svårsåld?) /Gunnar |
|
|
senast besiktigad 2008-04-24, så det borde vara ok tycker man. den har gått ner från 79000 till 39500, ska precis iväg och ta mej en titt på den nu. kanske ingen som varit intresserad av bmw? därför den inte är såld |
|
|
Oj, 79' det var högt! 39' är vad du ska se som riktpris inte 79. Annars riktigt härlig bil 528orna, har haft ett par. Bränslesnál. Billigare helförsäkring pá 528iA-97 än halvförsäkring 535dA-07 hade jag i ár iaf. Men som sagt ovan, kolla runt ´här pá powerbörsen och blocket, finns bra utbud pá dessa bilar. /Christian Länk |
|
|
Det var jävlar en kanonbil att köra, jävla lyxig och går som en kanon. Det var mycket bytt som avgasrör, vätskepump, givare till växellådan osv, komplett servicebok, papper på besiktning osv. inte en skråma vare sig på in eller utsidan, Inga missljud eller liknande, Stötdämpare+bromsar var i bra skick. Enda som jag hittade att anmärka på var att emblemet fram hade tappat färg;) Ska kolla vad den kostar att försäkra och sen blir det nog som så att man blir Bmw ägare |
|
Gemini__ |
Mycket bytt skriver du. Vad var mer bytt än de saker du räknade upp? Var verkligen avgassystemet bytt på bilen? Att det inte var en skråma på varken utsida som insida låter osannolikt. Hoppas verkligen att det är en kanonbil du ev. kommer köpa, mycket bil för pengarna om så är fallet. Men det låter som att bilen redan är så gott som såld, kontrollera gärna allt en gång till med lite mer kritiska ögon. Bara ett tips i all välmening. |
|
Någon givare till växellådan var bytt och Låset till bagageluckan är vad jag kommer ihåg att han sa. Det man ser av avgasröret såg rätt så nytt ut, det var inte helskitigt/rostigt eller vad man ska säga. Den är jävligt tyst och det skvallrar väll en del om att avgassystemet är gott. Ska utföra jobb på firman som har bilen imorgon så kommer fråga o skriva upp allt som är bytt då. Det var hur som haver uträknat att dom hade lagt runt 30 lakan på bilen med jobb. |
|
Gemini__ |
Tänkte mest på att jag aldrig hört om någon som varit tvungen att byta avgassystem på sin E39 då dessa håller otroligt hög kvalité. Låter gött, återkom med rapport imorgon. =) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.