AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
832

Hur mycket är min 320 värd? (försäkringsinköp)

ru
5
rugerman
320i Coupe -92
Hej.

Som rubriken säger vill jag vet hur mycket i grova drag jag kan begära för min bmw. Första halkan blev det en tur in i en refug som Folksam inte tycker att dom behöver laga utan istället köper in bilen.

Bild på skada:
Länk

Ok till specs på bilen:
16000 mil
stora färddatorn
elhissar
centrallås
yterst lite rost, lite på ena bakskärmen (max 1cm) inget på bagagelucka, dörrar samt motorhuv
svarta helläder sportstolar
dubbla ac
el taklucka
elspeglar (M3 orginal)
Angle eyes nypris 3500
projektor dimmljus nypris 1200
manuell växellåda
stolvärmare
shortshift (växelspak) nypris 1000
stått i garage sedan import
17" alu. fälgar med nya däck. 5000
lacken är i fint skick, vid tvätt ser den ut som en 98a. Folk på bilprövning har bara gett bra komentarer.
Du kan inte begära något alls...Däremot kommer du få ett "inledande" bud från Folksam...Du får väl kontra då o påpeka att din bil faktiskt var i bättre skick än en genomsnittlig 320 -92... Ett tänkbart alternativ är, om nu deras inledande bud är "rimligt", att du tex föreslår att du accepterar detta "skambud" i utbyte mot att du får behålla bilen o plocka delar från den...Jag har svårt att tro att du kommer få så värst mycket mer för att du hade nya lycktor...Om jag får våga mig på en gissning så kommer det inledande budet ligga på mellan 15-20"...
ru
5
rugerman
320i Coupe -92
okok låter väl sådär men men man får stå sina kast. tackar och bockar. synd att man bär skulden att ha skickat en bmw i graven
Hej,

Jag håller med Dawwe. Försök få till det så att du kan plocka grejer från din bil. De betalar inget extra för styling m.m, därmot eventuellt för att bilen är i bra skick. Lycka till, och tråkigt på kärran. Som tur är finns det nya :D

mvh
Jesper

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.