|
|
|
|---|---|
|
Har ALLA E34or kupefilter? Skulle nämligen byta på min idag. Men hittar det inte! Och så ser det inte likadant ut på bilderna som i bilen :( Är en 525 -91 med AC | |
| Infördes 08/90 har jag för mig. Så en 91:a borde ha kupefilter. | |
|
Det kan inte vara så enkelt att du har "svärdet" ? Jag blev själv lite förvirrad när jag skulle byta mitt filter, att det inte ser som i mekartipset. Sitter som en extra låda utanpå med en extra kontakt också.... |
|
|
Jo de sitter en extra låda m en kontakt på utanför på min bil. Betyder det att jag inte har kupefilter? |
|
|
Om det är samma som på min bil så har du visst kupéfilter. Har för mig att du får lossa det som ser ut som en svart låda först. Reservation för att jag har glömt bort nån detalj: 1) Lossa kontakten 2) 2st torx skruvar som du får lossa 3) Dra sedan hela lådan utåt. Nu förstår du varför jag kallar detta svärdet, ett rackarns långt kretskort. 4) Nu ska själva filterlådan vara synlig och se ut nästan som på bilderna i mekartipsen. Skillnaden är att det är ett hål i locket där "svärdet" satt, samt att det i min bil var två och inte en kontakt i styrenheten. Hoppas att det är liknande på din bil och att det löser sig! |
|
|
Okay, ska pröva det... Men när jag höll på så försökte jag få lös hela det vita locket utan att ta lös svärdet. Men det gick inte, det var nånting som tog emot. Men ska det bara vara att dra ut svärdet och sen lossa på det vita locket också borde filtret synas där inne? |
|
|
Jepp så borde det vara, men kan ju vara annorlunda på din bil. När du fått ut "svärdet" så ska det bara vara att följa instruktionerna i mekartipset här på autopower. Dvs lossa skruvarna i locket till filterlådan osv osv... |
|
|
Det är som sagt inte helt uppenbart var detta filter sitter, men det finns där och kan innehålla riktigt mycket skit ;-) Dammsugare med smalt munstycke är bra för att rensa bort gamla löv och döda insekter mm där ner. //Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.