AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.431

Hur långt från bilen fungerar eran nyckel?

Sk
33
Skoglund
330Ci Clubsport
Kompressor -02
Hej.
Jag tycker mitt fjärrlås fungerar väldigt dåligt, står jag på en öppen parkering så kan jag inte stå längre än knappt 8-10m från bilen för att låsa/låsa upp med nyckeln. Det ärväl batteriet i nyckeln som börjar tappa ork. bilen i fråga är en 330ci -02 så det är ju lite drygt 6 år nu.
Så hur långt ifrån kan ni stå?
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Är 10 meter för kort för dig? Det låter som helt normalt.
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Samma här när det gäller bmw´n.
Hade en ford focus som hyrbil för ett tag sen o den kunde man låsa upp dörrarna från ca 15-20 meters avstånd beroende på omgivning.

BMW M-POWER
Sk
33
Skoglund
330Ci Clubsport
Kompressor -02
Ja 10m tycker jag faktiskt är väldigt dåligt!
Hade ett Cargard larm på en gammal 520 jag hade och den fjärren räckte typ 30m.
Men det är väl inte bättre signal i nyckeln då?
Tycker min suger också ;( när chefen ska åka iväg med sin Audi och tänder upp bilen på 30 m så får jag gå närmare, inte kul att vara med om
Hmm, min nyckel fungerar från 20-25m så 8-10m låter lite.
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Jag har inte haft någon BMW-nyckel som klarar 25 m i öppen terräng.
Det beror på hur man håller nyckeln också. Det gäller att inte skärma av radiovågorna alltför mycket.
Skoglund, har du fler nycklar, hur fungerar de andra i jämförelse?
yo
61
yoyo59
318i -04
Prova att hålla metalldelen av nyckeln mot kindbenet :-)
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Vari ligger problemet? Har man nytta av att öppna bilen när man inte är i närheten av den?

Efter att ha låst upp och öppnat fönster av misstag stående i köket med bilen utanför, skulle jag snarare önska en lite kortare verkningsradie om bara tillförlitligheten kvarstår.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
yoyo59: Enligt mina tester fungerar skallbenet bäst ;)
Vo
271
VoidMain
Mazda6 2.5 Sport -10
Sedan jag monterade solskyddsfilm bak på rutan (och täkte över slingorna) så måste jag vara 2 meter ifrån! =) Så solskyddsfilm kan vara en bov i dramat. Vissa är visst värre än andra beroende på hur mycket metall dom innehåller som skärmar av slingorna.

Men att hålla nyckeln mot hakan så skallen annvänds som sändare fungerar ypperligt bra! Ökar räckvidden en bra bit faktiskt. Presis som "heltsonika" skriver.
Att bara sätta fingret mot nyckeln tycker jag verkar fungera lika bra som att sätta den mot huvudet. Det ser ju lite mindre fånigt ut också. :-)
Annars tycker jag att den fungerar bra utan trix på de avstånd jag använder den.
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Att sätta nyckeln mot tiningen är ett gammalt knep.
Det som händer är att hela din skalle blir som en extra antenn som förstärker signalen.

Normalt avstånd för mig utan skallbensmetoden är väll runt 8-10 meter.. Kanske lite mer om det är utomhus utan en massa bilar imellan.

MED skallbensmetoden har jag stegat upp 32 meter! Jag o polaren tävlade om längst avstånd från bilen.. BMW vann över Volvo (Precis som bilen i övrigt) ;)
Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
Min nyckel funkar bara om den sitter i låset.

Men det beror till stor del på att det är fel på den.
Jag kan stå ifrån mitt lägenhetsfönster och öppna och stänga min bil på parkeringen som ligger +40m därifrån utan några problem. Jag kan stega längden imon.
Tjena

Har en exakt likadan bil som din, har tänkt på de nån gång men min tar på 10 meter typ, har inte hört att de ska ta längre..........
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Till min förrförra King Cab, årsmodell 2000, räckte fjärren minst 100 meter! Inte så kul att låsa upp bilen av misstag utan att märka det...

"BMW six appeal"
Att fjärren inte får ha för lång räckvidd är ett bra argument.

Har problem vid jobbet, bilen parkerad 2m från husväggen och innanför är jag. Har hänt mer än en gång att bilen varit upplåst när man kommer ut.

Provade förresten idag igen, 20m fri sikt, inga problem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.