|
|
|
|---|---|
|
Ja den lyser några minuter efter man startat bilen, å sen slocknar den. Å lyser bara igen när man startar om bilen :-( Vad kan detta va för fel?? Hoppas inte man får airbagen i facet bara :-) | |
|
Jag har liknande funderingar, men ingen verkar kunna något om det... Länk |
|
| på min 325i-01 så lyser airbag lampan konstant. måste ta och lämna in den | |
|
Välkommen till forumet! Vilken bil gäller det? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
bmw325i01// Jag hade en 323-E46 med samma problem, det visade sig att sensorer till Airbagen sitter under passagerarsäten och det var den som hade gått av. En sådan sensor går på ca 3000:-. Duddi6// Glapp sensor och kanske på väg att ge upp. |
|
| I bästa fall räcker det med tecII kontroll där man raderar felmeddelandet. i värsta fall får det bli som Grodan över mig nämnde. | |
|
ErikW...det är en min 318 compact de gäller!! Tyvärr lyser lampan fortfarande :( ska ringa till dom på BMW verkstan. Besiktigade bilen för nån vecka sen och dom sa inget om lampan, ja va lite rädd för de nämligen. Pärlan gick i genom med blankt papper ;-)) |
|
|
Duddi6 Du kan vara lugn för kommande besiktningar också för airbagen är ingen kontrollpost under besiktning. Så den kan lysa så mycket den vill ;) |
|
|
Att den kan lysa hur mycke den vill på besiktningen är helt korrekt, men då kan jag även lägga till att så länge lampan lyser ÄR airbagsystem ur funktion och därvid helt värdelöst..inte så roligt om olyckan är framme :/ Mvh |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
AndreasN. På min small nästan alla airbags när jag krockade trots lysande airbaglampa (felkod på sensormattan - passagerarsätet) Även Hasso har lite info om att några E39 har löst ut. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
Skumt :/ vad kan ha orsakat detta? Ska ju vara ur funktion då lampa lyser..men de va ju tur för din/er del att systemet ej fungerade som det är tänkt då. |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
På både gott och ont. Det flesta skadorna jag fick berodde på airbagsen men en av dem gjorde nytta - sidogardinen. Utan den så hade det nog kunnat slutat riktigt illa. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
Ditt problem är vanligt och beror troligtvis på att någon har kortslutit sensorn i sätet! Kolla under "Gör det själv" mektips, så hittar du en lösning... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.