|
|
|
|---|---|
|
Har ett ganska lustigt problem på min 635a,detta har jag uppstått sen jag slutade använda bilen dagligen pga projekt. Efter bilen stått ute ett par veckor(oftast på gräsmattan) går den som en kratta,misständer,hostar osv. Men efter ett par dagars torkning i mitt varmgarage går den som en klocka igen. Misstänker givarna vid svänghjul,även hallgivaren vid svängningsdämparen,kan ju även vara en anslutning till exempelvisbränslepump. Någon som råkat ut för liknande sympton?? | |
|
Med 99% säkerhet så har du fukt i fördelarlocket. Har råkat ut för det på både E24:or och E28:or med Motronic. Brukar bli när dom stått ett tag. Mvh Markus |
|
|
Ok,låter som vettig teori!har tänkt på detta jag med. Blir en genomgång av tändningskomponenter när spisen lyfts ur för kambyte och allt annat. |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Som Markkus säger, fukt och oxider i fördeln.lock,alternativt kärvande kallstartsventil. Mvh Patrik |
|
Demonterade fördelarlock och rotor,såg förjävligt ut! Massor av oxider/fukt,putsade och torkade,(fördelarlocket tillverkat -91 och rotorn -94,så någon har bytt dessa) Monterade och provstartade/provkörde, och motorn går lika fint som när jag hämtade bilen för snart två år sen!!mums! och tack för era tipps! |
|
| Ja det är en klassiker! Både felet och bilen :) | |
|
jorå.det stämmer det!en e24 undgår inga blickar den! |
|
|
jorå.det stämmer det!en e24 undgår inga blickar den! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.