AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.118

Aktivera cd-växlarporten e91

Är det någon som vet i fall det går att aktivera cd-växlarporten utan cd-växlare?
Jag har ingen cd-växlare men måste aktivera porten då jag ska koppla in dension gw500. Vad jag förstått måste man ha en cd-växlare och då ingen bmw verkstad i närheten har en på lager så är det inte så lätt.

Så finns det någon som lyckats aktivera den utan växlare och hur man går till väga då vore jag mycket tacksam för info.

Bilen det gäller är en e91, det är samma system som i övriga e90 modeller och i e87.
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Det är som du skriver, det måste vara en CD-växlare inkopplad då BMW aktiverar porten! Det finns flera trådar på e90post som beskriver hur man kopplar in IPOD på CD-växlarporten och alla har varit tvungna att låna en CD-växlare från en kompis.

steaman
Tack för svaret. Hade hoppats det skulle gå på något annat sätt men vad jag förstått tidigare så är det som du säger. Bra att få det bekräftat från någon som vet, så tack.
Farsan har cd-växlare i sin e61 men då det är olika system så passade inte den:-( hade ju varit lätt att låna den annars.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Kan du inte bara säga till din aukt BMW-verkstad att aktivera porten, så får de bara lösa det. Kunden behöver väl inte veta att CD måste vara i. För mig var det inga problem med aktiveringen hos verkstaden. Det kostar ju dessutom en bra sland så kräv det av dem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.