AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
523

Utrustning E36

Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Läser i div säljesannonser om:
*Stora/lilla datorn
*Check-control
*MultiInformationsDisplay(MID)

även om klimatanläggningen verkar det finnas lite olika varianter:
Stora/dubbla kliman..möjlighet till separat inst. förare/passagerare?
"Vanliga kliman" - endast en inställning för förare/passagerarre?

Hur vanligt är det med dubbel klima?

Många frågor blir det, och jag hoppas att någon kan hjälpa mig att reda ut begreppen!

MvH
Patrik

*vad skriver man här?*
elof
kärt barn har många namn heter det ju.....det där med klima finns det lika många varianter på namn som det finns personer typ.....finns väl två varianter...dels den enkla som enbart har kyla allså en ac igentligen ,sen finns den riktiga klimatorn som man kan ställa in vänster resp höger sida det är kanske den de menar när de skriver dubbel klima?
vad jag vet så är det inte vanligt med dubbel har hört att en del mini bussar har det för att orka med å kyla ett så stort utrymme ja vet inte om du blev så mkt klokare av mitt inlägg *ler* ha de gött iaf
Henric
Dubbel klima är nog vanligare än den "enkla". Den dubbla har två rattar med vilka man ställer in temperaturen för respektive sida, alltså en analog inställning och man får sköta fläkten samt hur luften ska fördelas i kupén manuellt med de vanliga vridreglagen.
Den "enkla" kliman däremot är en digitalinställning där man ställer in temperaturen för hela kupén och kan sedan trycka på 'auto' så sker inställning av fläkt och luftfördelning automatiskt. Självklart kan man även reglara detta manuellt om man vill.
Jag tycker att den riktiga kliman är den digital ("enkla"), vad jag vet så är det den enda som finns på dagen 3-serie. Har jag fel?
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Hej och tack för dessa svaren.
Jag skulle givetvis skrivit att jag tänkte på E36 av modell 96 eller nyare, där väl "digitala kliman" ersatte den gamla med rattar och vred..eller har jag missuppfattat det..

MvH
Patrik

*vad skriver man här?*
Patrik_N: Om du funderar på en -96 eller nyare så är stora kliman = den som har separat inställning av höger och vänster sida som du kan ställa mellan 16-32 grader med 0.5 graders steg.

Dessutom liten annat tjafs som defroster, bakrutedefroster, recirkulation och kanske något till.
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Tack BMWM3Cab!

Återstår då frågorna om stora/lilla färddatorn och den där MultiInformationsDisplay (MID)..
Någon som kan bena ut skillnaden mellan dessa..
Check-control..finns på alla så länge man har stora eller lilla daotrn!?

Många frågor.. :)

MvH
Patrik

*vad skriver man här?*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.