AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.222

varför tänds bakrutevärmaren automatiskt vid start av bmw e46 330 ci coupé?

Hej

varje gång jag startar min bmw 330 ci coupé e 46 -02 så går bakrutevärmaren igång automatiskt, har inte gjort de innan, gör den de automatiskt vintertid?

larzzon1
Ja, om man har aktiverat den funktionen så startar bakrutevärmaren automatiskt efter motorstart vid yttertemperaturer under 4 grader.
Den stänger av sig automatiskt efter en viss tid, oavsett om starten skett automatiskt eller manuellt.
Hur aktiverar/deaktiverar man denna funktion?
Visa användare
127
Borkaimpega
530i Touring -93
Ja hur gör man? Jag vill oxå veta.
Det är en av funktionerna i Car Memory. Dessa programmeras på närmsta BMW-verkstad. Jag vet inte om det finns något annat sätt.

Ett generellt tips om man vill veta något om en bils funktioner är att titta i instruktionsboken. ;-)
Haha ok få kolla upp detta på en bmw verkstad , inte alltid lätt att titta i instruktionsboken om allt står på tyska hehe
Visa användare
127
Borkaimpega
530i Touring -93
Jag saknat andra funktioner som finns i instruktionsboken men det står bara att det går att ordna men inte hur.
I min bok är Car Memory- och Key Memory-funktionerna markerade med en symbol, och det står att man kan låta ställa in dessa hos BMW-verkstaden. De flesta är standard, men någon är extrautrustning, och då är de markerade med en stjärna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.