|
|
|
|---|---|
|
Jag har haft en 335a i två år som jag trimmat en del, funderar lite på att byta den mot en 335a med dubbelkoppling. Skulle vara kul att trimma en sån rejält, men det verkar inte finnas nån för provkörning i GBG, har nån testat? | |
|
Jasså. finns den att köpa nu? Hade jag inte en aning om. |
|
| Förenade Bil har fått in en demo som står inne i hallen. Den tänker jag be att få testa :-) | |
|
Det tråkiga är att det inte verkar gå att beställa dubbelkopplingslådan ihop med M-paketet... Iaf inte enligt BMW:s bilbyggarfunktion på nätet. // Thomas |
|
| Det är ju märkligt för kikar man på mobile.de så finns det flera 335 Coupé med M-paket och dubbelkopplingslåda... | |
| Det går att beställa med M-paket och dkg låda, beställde en vit förra veckan. | |
|
Ok, beställde du en coupé? // Thomas |
|
| Vad kostar DKG lådan? | |
|
Gillar coupen så det blev en till med tema vitt kaross, allt annat svart. Dkg lådan kostade 22000. Ska bara hitta några snygga mattsvarta fälgar. |
|
| Vad ska du göra med din nuvarande 335a? | |
|
Tänkte sälja den , de är inte speciellt svårsålda.Ska bli kul att börja trimma en 335 med dkg. Har redan beställt det mesta. |
|
| Du har PM. | |
| hur mkt effekt siktar du på?? | |
|
De grejer jag har besällt ger c:a 410 WHP enligt de dynos amerikanarna har gjort. Här kör jag emot en merca amg med mindre trim än vad jag har beställt Länk |
|
|
Lycka till med nya bilen pea! Kommer bli kul att se dig på nästa gt board! ps. När kommer bilen och vilken utrustning beställde du? |
|
|
Pea,kolla in sista numret av BMW Car.Där finns en läcker vit 335 med godis från Racing Dynamics. Finns bl.a. på press-stop.se |
|
|
Köpte den tidningen, håller med . Var även lite kul att läsa vad testen m3 vs 335 gav, Ångervecka för m3 köpare föreslogs. Gillar den lila kepsen oven bakrutan. Jag beställde den med komfort.paket, m paket ,taklucka,helsvart inuti, nån pianosvart lining samt en del annat. |
|
|
Det låter som an kanonfin bil. Grattis eller vad säger man :) __ Nisse Ljung |
|
|
Ok, nu har jag kört 40 mil med dct lådan den är riktigt kul, kör du hårt med den och växlar ner ger den skön mellangas, under full acceleration i sportläge växlar den riktigt snabbt. Skulle testa Launch controlen efter en lång och tråkig inkörningsperiod (27km från bmw-hem) det gick inte! Det visade sig att de enligt säljaren lagt in en spärr de första 200 milen, somgör att det inte går att använda till man kört dessa mil, sen vill de ha in den för en kontroll. Så nu är man tvungen att köra 200 mil innan man kan börja trimma den, det blir svårt , men det får väl gå. |
|
|
Körde Z4 S-drive 35i igår. Och nog växlade den snabbt alltid. Märkte av den först när den gav mellangas vid nedväxling. |
|
|
Clubsport. men hur drog motorn? Kommer den under 2000v? Hur är den gentemot din egen? River den loss från tomgång när du stampar ner gasen? Du förstår vad jag menar. Ha det bra! Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.