AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
730

Demontering dörr sida i samband med el hiss krångel

hampe m3
God kväll, ngn vänlig persson som har lust att hjälpa mig att hitta gammla trådar gällande fönster krångel på bak dörren (330 Touring e46) allt har ngn trevlig info gällande vad som hänt/brustit.

Har haft ett väldigt trevligt förhållande med min kära 330 i 1,5 år, men senaste veckorna har det kommit lite väl mkt på en gång, det började med den årliga höst servicen samt lite genom koll av busningar samt lite nya fästen till avgasystemet utöver servicen, allt är frid o fröjd tills en måndag morgon.

Jag råkar fick parkera sönder hela fram skärmen mot en böjd aluminium båge som satt ut böjd 50 cm in mott fickan sett från betong fundamentet, pettig som man är tog det över 3 veckor innan man blev nöjd med lack jobbet.

Glad över det goda resultatet ser man att man fått äran att få en skruv i fram samt bak på höger sida i mina nya däck.

Inte mkt att göra lika bra o slänga på mina 18" friction i alla fall, lämmnar in bilen för hjul bytte får tillbacks den med samtliga skärmar uppskrappade, dom har alltså lyft sommar hjulen uppåt/utåt istället för rakt ut.

Självklart har dom ej gjort det, utan det va ngt som va innan enligt dom.

Många suckar senare kommer kommer den stora finalen.

Ska in i garaget efter stor handlingen, det råder total dimma i bilen, eftersom stor handling är ngt som görs med tid tagar ur, svettig som en gris kommer jag på den fiffiga iden att veva ner rutorna för att ha bättre upp sickt när jag ska manuvrera in bilen i fickan,

(bilen va smutsig,tvättning av bilen va tänkt att göras direct efter stor handling, men jag va ej själv om att tänka den tanken, så tids schemat sprack och lill pojken passade på att slå på den stora trumman i blöjan, vilket resultera i att tvättningen av bilen fick skutas upp till morgon dagens göra)

Ett klirr hörs sen ett krash, sen ett malande/tuggande från fönstret bakom mig, går ut och ser att rutan hänger lit på halv svaj, försöker hissa upp och ner rutan vilket resulterar till att hela rutan försvinner ner i dörren, efter ett lite väl frenatiskt tryckande på knappen.

Så nu står man här med händerna i fickan och funderar.

Således vad kan havererat, vad jag har listtat ut tror jag är att smuts belägningen och små sten har lyckats klämma ner sig och tryckt ur fönstret ur dess bana, rätt eller fel?

Kan inte lyckas förstå hur man demonterar ner dörr sidan, (e36 va det inga problem med) då allt sitter som berget, är det här ngt man vågar titta på själv, då varken bil glas killarna eller ngn verkstad vill pyssla med min världs kris så här på en lördag kväll, även fast man försökt muta dom på glas jouren.

Har sökt i mek dellen samt på forumet men det kommer upp dröser med förslag men inget som härleder till e46 eller fönster krångel.

mvh hampus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.