|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Jag funderar på att ställa om så att jag får TV bild under färd. (För att kunna använda MP3-spelare) Dock så påtalade en tysk för mig att han inte rekommenderade att man skulle göra detta då i alla fall i Tyskland gäller inte försäkringen på bilen. Något om att bilen inte längre är Europagodkänd. Någon som vet om det gäller samma sak i Sverige? Jag har IF som försäkringsbolag. Tack, Martin | |
| Teoretiskt så är det väl ett trafikfarligt moment att titta på TV när du kör, du får nog fråga ditt försäkringsbolag. OIm du lyckas ansluta MP3/ DVDspelare, berätta gärna hur du lyckades(antar att du har orgnial TV/GPS). | |
|
Jo, tyvärr skulle jag nästan vilja säga, har jag originalsystemet. Det ställer till problem när det gäller att få ett smidigt sätt att koppla datorn till systemet. Om du inte har NAVn så kan du gå till den här sidan och läsa om vad den här killen har gjort. Väldigt fascinerande faktiskt! Länk Men jag ska försöka e-maila när jag har fixat alltihopa. Ska bara försöka lösa vissa små problem först. Som t.ex strömförsörjning (skulle vilja koppla direkt till moderkortet utan att behöva nätaggregatet) och ett bra sätt att styra systemet (tänker på touchpad, ombyggd numpad) och givetvis frågan med försäkring. :-( Martin |
|
|
Eller låtsas som det regnar... Jag tror inte att försäkringsbolaget kollar detta om olyckan skulle vara framme. Dessutom måste de bevisa att tv-tittande verkligen orsakade olyckan. Jag har också funderat på att stoppa i en dvd, men jag hade då inte tänkt gå datorvägen utan köpa en bärbar dvd-spelare. Någon som vet om det "bara" är att jacka in i video in/out i bagagerummet? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.