|
|
|
|---|---|
|
Hej Behöver lite hjälp med monteringen av kofångare. Jag har en bmw 320i -87 och ska byta ut kromkofångarna till dom lite nyare i plast vet inte när dom kom men runt 89 tror jag. Är det nån som har lite tips hur man löser det med fästen osv. tack på förhand /Mathias | |
|
Tänk efter en gång till. Till årsmodell -88 ändrades rätt mycket på E30-karossen. Plåtpressningarna runt stötfångarna både fram och bak ändrades väsentligt, liksom stötfångarnas infästningar som blev 'eftergivliga' med teleskopelement som går in i balkarna. Vissa plåtpressningar på din bil kommer ivägen för delar av plaststötfångarna, och du får definitivt problem med infästningen - den nyare typen av fästen sitter i hål/utrymmen som inte finns på din bil, och de färsten du har lär inte passa i de nyare stötfångarna. |
|
|
Fram är det inga större problem bara man får tag i alla fästen till den nyare stötfångaren. Bak har jag inte en aning om, men som Gunnare sa är karossen ändrad, akter och skärmar är inte samma. Ändringarna kom -88. |
|
|
Det är din bil, men utöver problemen med fästen/plåtpressningar så är E30 snyggare med kromstötfångarna. Nu när man får en E36 för samma pengar som E30 är det dags att behålla de klassiska linjerna på E30. Köp en E36 om du vill ha modernare bil och behåll kromet på E30. Om något år kommer den ursprungliga modellen att vara mer eftertraktad än den nya. Se på 2002 som jämförelse. Idag är runda baklysena mer eftertraktade än de rektangelformade som många är ombyggda ril. **BMW-ägare i 28 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Tack för det men blir betydligt snyggare utan kromkofångarna men det är ju min åsikt ;) Har precis fått tillbaks bilen från lackverkstad och känner att ja inte vill sätta dit dom gamla dåliga kofångarna eftersom all annan exteriör är nytt o fräsht men men kanske får tänka om... slipa ner kofångarna o lacka dom också. Tiaz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.