|
|
|
|---|---|
|
Satte på vinterhjulen idag och tänkte göra ren alla fälgarna när jag ändå höll på. Bilen kommer från Tyskland och de har lite andra bromsvanor där än vad vi har här :o) Så, det var ett tjockt lager som jag jobbade mig igenom med hjälp av fälgrengöring och rotborste ... Men, det finns ställen där jag helt enkelt inte får bort skitet. Det sitter som betong. Har någon här något knep för att få bort det fastbrända bromsdammet? Helst utan att färgen också försvinner. | |
|
Har du provat med ngn form av rubbing. Tror det skall hjälpa dig. NoFear, kör med insidan.`oo00oo´ |
|
| Har samma problem, har gjort grovjobbet nu men måste på dom igen. Man får ha tålamod och jag fick också höra att man absolut inte får använda vanlig avfettning för då mattas aluminiumfälgar, annars tror jag det hade hjälpt. Ett icke miljövänligt riktigt vinteravfettning funkade kanon på mina plåtisar men jag törs inte gå på Alu-fälgarna med det. Är det bara lite kvar så är nog polish en bra lösning. | |
| Du kan visst ha "vanlig" avfettning på dina alufälgar. Syra funkar det med, om du inte har kromade hjul. Dränk fälgarna i kallavfettning, låt verka en stund och spola av med högtryck. Upprepa proceduern några gånger om det är riktigt jävligt, shampoonera. Sista tjärfläckarna plockas lämpligen bort med limlösare el dylikt. Kan vara en god idé att försegla hjulen med vax när de ändå är av, så skiten inte sätter sig lika hårt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.