|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| psike: Lägg till USB-anslutningen. Hade det i min 120d och tycker det är ett oslagbart tillbehör! Att ansluta en MP3-spelare via AUX-ingången går inte att jämföra, varken ljud- eller funktionsmässigt... | |
|
Angående avbländningsbar innerbackspegel. Jag pendlar på motorväg och har bilar tätt bakom mig hela tiden. Så här års när det är mörkt är det skönt att backspegeln hela tiden tonar ner ljuset så man slipper bli bländad. Här är så mycket trafik så jag kan aldrig använda helljuset under normal körning. Kör mellan Onsala och Mölndal varje dag. |
|
|
psike: Hör med din säljare om du inte kan lägga till Comfort paketet, alltså Adv+Comf+M-sport. Blir oftast billigare än att köpa till farthållare, pdc, belysnings pkt, multiratt, regnsensor, avbländbar backspegel osv. Om du nu inte ska någon trälist till din 120d, se till att kryssa för accentslipad interiölist utan extra kostnad istället för glaciärlisten. Du vet väl att radio business spelar mp3-skivor, och att du även kan bläddra bland olika mappar som på radio professional? Skillnaden är att professional visar låttitel och artist, plus att den är lite snyggare. Men om du nu skippar USB så känns radio professional lite onödig, lilla hifi paketet går även att få till radio business. Ciao |
|
|
Niclas116: Jag tror inte jag har något för att välja hela Comfort då delar av det paketet redan ingår i det reducerade kampanjpriset. Men det tåls att kollas upp :) Har faktiskt suttit och klurat just på den accentslipade listen istället för den som (förmodar jag) sitter i alla andra M-pktade 1:or. Den ser snygg ut på bild! Vad gäller USB så kommer jag att lägga till den efter en inre kamp med mig själv. Har nämligen ingen mp3-spelare, avser inte köpa en heller egentligen. Däremot har jag gott om USB-minnen och tanken att aldrig behöva bränna en CD-R-skiva längre utan bara ha ett USB minne om 4gb stationerat i bilen är ju KLART lockande. Sist men inte minst har mitt humör svängt tillbaka till Alpinvit - det är trots allt den färg som har känts självklar sen dess jag såg en 1:a i vitt för över ett år sedan. Varför ska jag bry mig om eventuella trender eller vad andra tycker. Vitt är och förblir riktigt snyggt - tycker jag. |
|
|
psike: Helt rätt val att välja till USB-ingång, du kommer inte ångra dig! Vad gäller comfort har jag för mig att min polare la till det när han köpte sin 120d för ett år sedan, tror att han kunde dra av kostnaden för utrustningen som redan ingår i kampanjpriset. |
|
| Det enda som tillkommer om jag väljer hela comfortpaketet är, som jag förstår det, Avbländande Innerbackspegel. Tillkommer den "gratis" så väljer jag såklart detta. Men om inte, så klarar jag mig bra utan. | |
|
psike, MakkeH minns rätt. Sen får du också PDC och belysningspaketet om du tar resten av comfortpaketet. Och när du redan har avbländningsbar innerspegel så blir inte stora spegelpaketet så dyrt. Då får du alla speglarna auto avbländande, ytterspeglarna el. infällbara och uppvärmda spolarmunstycken. Jag valde till detta på min bil, ytterspeglarna bländar ju lika mycket dom.... |
|
| Uppvärmda spolarmunstycken och eluppvärmda backspeglar ingår om man har dimmljus vilket ingår i Advantage-paketet. | |
|
Nu är det till slut klart - beställt och underskrivet. Om jag förstod det hela rätt ska den tillverkas vecka 3. Alpinvit Sensatec-klädseln 7AX M-sport+Advantage LM FÄLG 208 M Klimatautomatik Multiratt Tonade sidorutor samt bak Rökarpaket Isofix PDC Bak Regnsensor Xenon Farthållare Belysningspaket BMW Professional CD Hifi högtalarsystem USB Ej modellbeteckning Fällbara nackstöd bak. Som jag har ältat fram och tillbaka :) Nu är det bara väntan... Enda som grämer mig lite är interiörlisterna - accentslipad aluminum kanske är snyggare trots allt? |
|
| Häng inte upp dig på interiörlisterna. Du kommer att gilla bilen i vilket fall som helst. Grattis. | |
|
Det tvivlar jag inte en sekund på, men har jag samma känsla imorgon så måste jag nog ändå ringa my local dealership och höra om deadline är passerad. :) Inget jag kommer gråta över - ser fram emot att ratta min första nya bil och jag känner mig dessutom riktigt tillfreds med utrustningen av den. Har ju en bild i mitt huvud där en BMW oavsett modell skall ha M-pkt, BMW-fälgar och helst 18", fabrikstonade rutor och inga emblem. Inte särskilt orginellt - men många som speccar långt ifrån detta ändå - när man tittar på Beg.marknaden. |
|
| Om du funderar, så välj accentslipat. Jag har det och har sett standard m-sportlisterna och min egen åsikt är att det är stor klass-skillnad. | |
|
Får man fråga vad du fick ge för bilen? Du funderade aldrig på att köpa den här? Länk! Eller den här: Länk! |
|
|
Har suttit och kikat efter "hall-bilar" såklart. Men ingen har stämt nog bra och prisskillnaden på de två du länkar till är för liten - den senare till och me dyrare =) Att köpa lokalt ger ju dessutom en viss trygghet och sen har jag även möjlighet att bli av med min bil på ett hyffsat bra sätt om jag inte fått den såld vid tid för leverans av den nya. Hade jag dock varit utan bil privat så hade jag förmodligen letat en kraftigt reducerad lagerbil och kompromissat på urustning eller färg. (Då hade det för övrigt blivit en Coupe förmodigen...) |
|
| Tycker du ska välja accentslipad istället, jag gjorde det och är väldigt nöjd. Gillar inte den andra. | |
|
har varit och bytt till Accentslipat idag. Känns helrätt! |
|
|
Håller med om att accentslipat är betydligt trevligare än org. M-sport alu-look (och mer ovanligt). Bra val! Mvh, /Wille |
|
|
Bilen har anlänt, men är inte färdig för leverans dessvärre. Typiskt att man jobbar på annan ort - förmodligen först fredag NÄSTA vecka jag får tillfälle att hämta den... |
|
|
7 mil på mätaren - vilken bil. :) (Finns det någon bredare smiley?) Nu står hon i garaget och ser vacker ut... Som säljaren sa när han ringde - "Jag har en riktig liten karamell i förrådet". |
|
Martin E |
Grattis till en kanonbil ! Jag upplever 1 serie 120D som en perfekt kompromiss mellan komfort, ekonomi och sport. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.