|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. En e36 som är jävligt sänkt och hård i fram (h&r coilovers) Klonkar i ratten och framvagnen när man svänger stilla ståendes.. sen så är den allmänt orolig i framvagnen.. jag vet att det är LITE glapp i högerhjullager. Men ja jag tycker inte det borde orska detta orolig klonket.. sen så är topplagringarna dåliga kan dom orska ljudet? Länkarmarma och bussningar och styrleder är nya. Bilen har fått sig ett par smällar i framvagnen i tanke på hårdheten, vet inte om bilen varit smälld innan. Men ena fram akrämen är iaf inbuklad på runt hjulen husen.. men det satt bra stora fälgar på förut. Kan det vara styrstången som är helt förstörd? för överlag är allt nytt o fint i framvagnen. Självklart förstår jag att nått är allvarligt fel. Men ja. det ska återgärdas oavsett om det kostar 500kr eller 10tusen. | |
|
Bumpar en gammal tråd, är väldigt sugen på att köpa en importerad 328 från -95 som är i ganska bra skick. Det jag undrar över dock är att den "klonkar" när man svänger stillastående, går helt ok i övrigt, känns inte alltför orolig i framvagnen/bakvagnen (har inte testat den så mycket än.) Den är sänkt med TA Technix coilovers (skall bytas ut ifall jag köper bilen) och något stag som sitter ovanför motorn fäst på ovansidan av varje stötdämpare. 17" fälgar och lite väl låg för min smak (och alla guppiga vägar där jag bor), men det jag funderar på är ifall "staget" kan vara för spänt så att detta "klonk" uppstår när man svänger och står still. (Baktill är den sänkt såpass mycket det bara går och framtill någonstans i mitten på dämparna, om det är intressant.) \\Tummps |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.