|
|
|
|---|---|
|
Går i tankar att skaffa M167 8,5x19 (ET12) fram, 9,5x19 (ET17) bak (BMW orginal givetvis) till min 530dAT-04 E61. BMW-s i särklass snyggaste fälgar, men då M167 BMW-original inte finns i 18-tums utförande (kopior faller fet bort) och jag inte vill ha sämre komfort än på mina befintliga 245/40/18 undrar jag om det går att slänga på däck med profil 245/40/19 fram, 275/35/19 bak på mit E61 touring (ca 5% högre än rekad) utan att däcken tar i någonstans i hjulhuset eller är det bara att glömma? Då vill jag gärna höra om det är någon som prövat denna konfiguration och vet att däcken tar i? Vad som står i bruksanvisningen vet jag redan. Vill bara tillägga att min kombi har standard chassi (ej M/sänkt) och det ska förbli så. Tacksam för all input! | |
| Jag fick bekräftat från BMW att 275 på 9,5 tum fälgar tar i bak på touring. Jag ville ha detta när jag bokade ny bil men det kunde man inte. Man kan annars köpa 4st 8,5tum och montera dessa bak. | |
|
Med ET17 bak skall det funka, men många säljer 9,5" fälgarna med ET28 då passar de inte till E61. Kolla på www.lissy-car-tuning-parts.com |
|
| bmwkungen, Jag har 9,5x19 bak,ET20, med 275/30-19 och det tar inte i alls.... | |
|
Intressant tråd, är ute efter exakt samma fälg paket som age. För min del blir det troligtvis kopior, för org m167 är ruskigt dyra. Har förstått att Miro tillverkar bra kopior av dessa fälgar, men dessa skall köpas från USA. Någon som kan tippsa om bra kopior på närmare håll än USA? (ursäkta att jag lånar din tråd lite) |
|
| Gurrae, Låter intressant, men när man bokade en ny bil kunde man inte välja detta till touringen. och när man frågade tar de mot bak. Det finns inte på tillbehörslistan till E61 heller endast till E60. Kanske har det med vilka däck, fabrikat man använder. | |
|
Det var snarare höjden än bredden som var min oro, men med tanke på att bilen är försedd med nivåreglering bak, ca 1cm högre profil bör väl inte ha någon större betydelse, speciell på en bil med standar chassi. Anledningen till att M167 BMW-Original är så ruskigt dyra är för att dom är svarvade, till skillnad från andra fabrikat i samma styling (läs: kopior) som nästintill alltid är gjutna och därmed tål mycket mycket mindre! Man borde ha detta i åtanke vid inköp så det billigare alternativet inte blir dyrare i längden. Någon som vet förresten vilka som tillverkar dessa fälgar åt BMW? |
|
|
DOm jag har sett som använder M 167 på Touring kör 245 både fram och bak bara beställa 2 upsättningar framfälgar. When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.