|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 523 touring som larmet går på ibland. Har försökt att hitta något svar här på forumet men har inte lyckats. Har läst att larmet kan gå om batteriet är dåligt men så är det inte för mig för jag har nyss köpt ett nytt och problemet började efter det. Larmet gick aldrig med det gammla batteriet trots att det var så dåligt att bilen ibland inte startade. Det nya batteriet är ett extra stort Varta 100Ah. Är det någon som har några idéer? www.4x4overland.se | |
| Har du testat generatorn hur mycket den ger,kanske inte räcker för ett stort batteri. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bra val av batteri!!. Vanligaste bekymmret med falsklarmande E39 är kontakten som sitter under huven, den utsätts ju för ömson kyla och ömson värme, den sitter på kanten till kupeluftfilterboxen på förarsidan. Antingen får du byta den eller så försöka höja eller förlänga den så liggar an bättre mot huven. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Ett sätt att antagligen utesluta den kontakten som Hasso skriver om är att dra isär den, det gör ingenting att den är utdragen/isär annat än att huven inte är "stöldsäkrad" s.a.s.. Min kontakt är isär på min E39:a...nu utan tjuvlarm iaf :) Mvh Janne. |
|
|
Länk Denna kontakt menar jag(kolla länken). Har inte satt ihop den eftersom jag hade en del falsklarm emellanåt med den kopplad, inte heller justerad som Hasso skriver att man kan prova med.. Mvh Janne. |
|
|
Ok tack, jag ska testa. Men jag funderar på om det kan vara något med batteriet att det är "för bra" för min klocka har börjat gå för fort. Tänkte om det blir för mycket ström på något vis?!? Hoppas verkligen inte att det är batteriet, har ingen lust att köpa ett till. www.4x4overland.se |
|
|
Jag har också problem med falsk larm men hittar inte var i carsoft man kollar vad som triggat larmet. Eller går inte det kanske? Får kolla huvgivaren. __ /Chrille |
|
|
Batteriet kan aldrig vara för bra. 100Ah är utmärkt, generatorn har heller inga problem med större eller mindre batterier. Klockan påverkas inte heller av ev. spänningsvariationer, ner till en viss nivå naturligtvis, fast då lägger en massa annat av först. FP |
|
|
Tilläggsfråga: Är larmets och strålkastarnas nivågivare samma? Jag har märkt att i samband med att den började falsklarma har lyset höjd börjat bete sig underligt, Lägger sig i botten i bland osv. __ /Chrille |
|
|
Larmet har en egen givare som kalibrerar in sig själv, beroende på om bilen ställs på plan yta eller om det lutar lite osv. Nivåreglering för strålkastare eller chassie fungerar på helt annat sätt. FP |
|
|
Tack Folke, då slipper jag grubbla över det i alla fall. Då lutar det nog mer åt givaren till huven. __ /Chrille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.