AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
6.281

Är ni nöjda med reparationer och service på din bmw ÅF?

Sida 2 av 2
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
verkar inte som att folk är nöjda med bilsalongen? funderade på denna Länk bilen nämligen...

BMW - Allt annat orsakar illamående.
Om du kan leva med 3-dörrars och utan klimatautomatik så är det ett mycket bra pris!
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
SAAB 9-3 2.0 T 185 hk 02a
Riktigt fin enbart AC funkar helt ok.
Sen väljer du den snyggaste färgen man kan ha på en 1a :)
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
Jag köpte min i halmstad och tog den till Norrköping.

Det jag undrar över om jag ska fortsätta serva bilen hos bmw (kneippbadens bil).
Har varit där o frågat om en del saker jag inte förstod på bilen samt handlat o servat.
Än så länge har det inte varit några problem med dom o tider får man direkt bra hjälp om man undrar över något.

Hade ett batteri som la av ser det mest som slitage.

Bilen suckar till lite ibland vid färd men vågar inte åka in för uppgradering av programvaran. Vad jag har läst här så kan det ibland bli värre.
Knarrar gör det med mest på passagerarsidan.
Annars är jag nöjd :)
Tror inte att det kommer bli en 1a vid nästa byte.
Bilar som ligger bättre till Audi S3 Mazda MPS
Re
15
Reine w
Bmw 120d coupe -08
Bmw 330d cab -09
Jag har haft väldigt skiftande uppfattning av Kneippbadens service, hade ett klarlacksläpp på min 1 coupe. Var uppe hos dem och visade upp skadan som var ett garantiarbete sen så var jag tvungen att tjata på dem 5-6 gången att åtgärda det. Det tog nästan 11 månader innan de fixade det. Sen har de gjort vanlig service utan problem

To
253
Tobba_
BMW M5 f10 -13
Roligt att en gamla tråd som man skapade kommit upp igen.
Måste säga att jag är betydligt mer nöjd med min bmw ÅF idag, dom har tagit betydligt mer ansvar på senaste. Enda gången som varit problem var i början på förra året när min 330d var inne på service och jag fick tillbaka den med en repad bakskärm, servicechefen kommer ut och tittar på skadan och blånekar till att det kunde hänt hos dom. Men efter att jag fått ett utbrott på honom så tog dom på sig att fixa till det. Och löste den riktigt bra.

Hade inne min 335 för första gången för ca två månader sedan, då lyckades dom köra emot fram kofångaren. Första tanken var ju att det skulle vara ett helvete att få dom att erkänna som vanligt. Men gick bara till kundmotagaren och han följde med ut och tog bilen till rekondarna som löste problem på mindre än 15minuter.
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
dom i vimmerby sköter sig bra iaf, inte haft några större problem med bilen iofs, men det är bara ringa och beställa tid, sen fixar dom det utan problem:)
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Jag har då alltid varit nöjd när jag hämtat den på service. Ävenså när det har varit reparationer. Det var väldigt mycket gnäll här tycker jag. Tycker ni på fullt allvar att stenskott efter 4000 mil är något som går på nybilsgarantin? Eller "massor av stenskott i fronten".

Jag har haft diverse service-möten och alltid blivit nöjd, och har haft fyra reparationer och blivit helnöjd i alla fall utom det fjärde, och då rättade de omedelbart till det så jag blev nöjd. Sedan tycker jag inte att kvalitetskänslan förändrats speciellt mycket heller. Det var just för kvalitetskänslan som jag köpte min senaste, en 120D cab.

Blir ni sura för att jag gnäller på ert gnällande?
To
253
Tobba_
BMW M5 f10 -13
tycker faktiskt man kan klaga på att en bil blir helt matt/vit prickig i fronten efter endast 4000mil. Hade en volvo från 2004 med 13000mil på mätarn innan jag skaffade min 120 och den såg betydligt bättre ut i fronten. Då tycker jag det tyder på att det är en undermånligkvalitet på bmw´s orginallack.
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
Det här med känsliga lacken på 1 an gäller det även dom andra modellerna 3 serie 5 serie mm.

Verkar mjuk o repskänslig på bmw n.
To
253
Tobba_
BMW M5 f10 -13
Hejsan!
Har upplevt min 335 2007 som betydligt bättre i lacken än 1serien.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.