|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Vet inte om jag är ensam om att bli riktigt förbannad över bristande engagemang på min 1-serie. Bytte från en volvo i förhoppning om ökad kvalitet och bättre service, tji fick jag. Min 120d den knarrar, den ger oväsen ifrån sig när man svänger, färgen på lädret släpper, matt lack i fronten redan vid 4000mil mm... Åtgärder: Eftersom bilen hade nybilsgaranti var det inga problem att få tider för att lämna in den. med härliga ca:2-4 veckors väntetid varje gång. Och det enda som dom tagit på sig att fixa är halvdant gjort. Förar stolen är klädseln helt ny bytt, fast skrynklig som min estländska farmor. Fronten tyckte dom var mitt eget problem att fixa och gav pris förslag på 12500kr. Och har fått lagt ner samanlagt några timmar på att åka med och förklara olika missljud från tex: Motorkåpa, dörrar, baksäte/bakstolpar, luftintag, instrumentbräda. Som dom ändå sedan inte kunnat fixa. Knarret vid dörrarna och motorkåpa är det enda som dom löst bra. BMW för dom som älskar att köra? | |
|
Vad har du för årsmodell? Jag upplever samma sak som du, ettan är min första BMW och jag funderar starkt på att gå tillbaka till Audi. |
|
|
Jag är helnöjd med min åf, aldrig några problem! |
|
|
Jag har exakt samma problem som er. Knarr i inredningen, färgen släpper från läderklädseln, fronten har MASSOR med stenskott. Dålig inpassning på sidorutorna vilket gör att dom smäller när man hissar upp och ner. m.m. Bilen har nu rullat ca 3600 mil. Jag har skött bilen som om det vore mitt barn, håller alltid ordentliga avstånd till bilen framför osv. Bemötandet från ÅF är blandat. Sist den var inne på garantireparation bucklades dörren, något som dom först förnekade att dom orsakat, men senare tog på sig att fixa. Dock behövde dom göra om lagningen 3 gånger innan det var acceptabelt utfört. SKANDAL! Samtidigt har dom (bmw solna) mage att påstå att "du kommer ju ändå aldrig bli nöjd, hur många gånger vi än försöker laga skadan", vilken jag tog väldigt illa vid mig av. Om en verkstad orsakar en skada på en ny bil vill ju såklart jag att dom ska laga skadan så det inte syns efteråt. Dvs den ska lagas på ett fackmannamässigt sätt. Jag har ledsnat på att åka ny bil nu. Bilen säljs på måndag och jag återgår till att köra E34 igen. =) Det är synd att ÅF och kvaliten på 1-serien i viss mån är så låg. eftersom bilen i övrigt är totalt underbar att köra och åka i. Mvh Johan BMW 323i 6-cylindrig körglädje |
|
|
groze; Jag är tyvärr inte förvånad för fem öre över den behandling du råkat ut för. Jag avråder från att lämna bil där du lämnat, jag har sett inifrån... Tyvärr är inte övriga återförsäljare i Stockholm speciellt mycket bättre.. Nej gör som jag kör E34 eller byt märke! Mvh Stephan |
|
|
Stephan: Nä, jag har märkt det, och håller med dig. Nu blir det 4-hjulsdriven E34 istället. =) BMW 323i 6-cylindrig körglädje |
|
| Tycker BMW-service är under all kritik. Förutom dagen jag hämtade bilen första gången har jag aldrig gått därifrån med ett leende.. | |
| Jag har bara goda erfarenheter i detta avseende, så länge jag anlitat Novation i Uppsala. | |
| Klarade knappt ett år med min 120d -07. Missljud, knarr, urladdat batteri vid ett par tillfällen... och till råga på allt en ÅF som inte skötte sig för fem öre! Har återgått till en Audi/VW-bilar igen, är kanonnöjd med både dom och min återförsäljare! | |
Forrest |
Kan bara hålla med. BMW:s service suger ganska hårt. Tyvärr har jag hört att varken Audi eller Mercedes är mycket bättre. Får väl bli en Lexus nästa gång ;) Är det bara 1-serien som man får problem med när man lämnar in? Vore ju surt att ha en ny M5 och få samma dåliga bemötande… Angående kvalitén på ettan så verkar den väldigt varierande. Min var sådär medan min polares har fungerat som en klocka med bara ett knarrande armstöd att klaga på. Knarr ska man i mitt tycke inte behöva tåla om man buckar runt 400 000 för en bil. //S// |
|
M-bilar i Västerås är jag alltid nöjd med. Jag slarvade tidigare bort säkerhetsinsatsen (har säkert ett annat namn, men jag känner inte till det) för hjulbultarna. En av kundmottagarna för verkstadsarbete var inne privat och trots att avdelningen var stängd, bjöd han på sin fritid för att leta upp och testa rätt don åt mig. Jag är alltid nöjd med bemötandet och den service M-bilars verkstads- och reservdelspersonal erbjuder. Mvh Mikael |
|
|
Hmm, otur för er. Själv så har aldrig någon av mina BMW krånglat, varken min dåvarande 116i eller min 320d M Touring. Helnöjd med service, fått tider direkt i princip. |
|
Gemini__ |
Instämmer med Mikael. Hos M-bilar i V-ås blir man, trots att man inte har en BMW av nyaste snitt, alltid väl mottagen av verkstads- och reservdelssidan. Mvh: Thomas |
|
More: Min är av 2007 årsmodell. Visst det är en underbar bil att köra och se på, men ska man hela tiden behöva lämna in bilen så är det ju inte speciellt kul. Sen borde det enligt mitt tycke vara självklart att man ska få fri lånebil när dom har inne ens bil på garanti fel. Det ska ju inte bli en merkostnad för kunden tackvare att bmw har byggt en bil med bistande kvalitet. Man får hoppas på att dom fixar till bilen nästa gång bilen är inne, annars lär det knappast bli en bmw till. |
|
|
Många missnöjda kunder ser jag. Är själv mycket missnöjd, dock inte med bilen i sig utan små fel som hela tiden dyker upp och sen bemötandet man får. Jag åker inte 1serie som ni andra i tråden , men har ändå haft en del trassel. åkte först 320d E91 som gick felfritt, tänkte att e91 måste vara världens bästa bil så det blev en fullmatad 335d med individual tillägg. Och då var deten del strul. jag har alltid lämnat mina bilar till autosalongen/bilsalongen i grästorp. Men har nu bestämt mig för att aldrig mer besöka det stället mer. ett trevligt exempel på nonchalans är ju när jag skulle fixa med ett lacksläpp anmälde detta och visade upp det i juli, hörde inget så i september fråga jag hur det gick. Då hadde dom glömt det, när bilen såldes i oktober så hadde dom fortfarande itne hört av sig. Så nu åker jag nya Honda accord executive diesel och en ny s2000 istället . inget strul än iaf. bilsalongen i Grästorp är iaf inte en bra återförsäljare. |
|
|
ted81 Jag skulle också fått ett lacksläpp/onormalt stenskott åtgärdat i Grästorp i somras. De skulle också återkomma med tid men har fortfarande inte hört något..... Har inte hört av mig själv heller, tänkte de kunde få gör bilen fräsch till våren istället! Annars är jag nöjd med Autosalongen så här långt. |
|
|
julleruff. jag har servat/lagat mina bmw hos dom i 9år, sedan håkan tog över och dom nya kundmottagarna har börjat så är autosalongen inget att hurra över. som tur är så fortsätter jag att handla av dom gamla då dom är delägare i en autoexperten affär. |
|
| Jag är väldigt nöjd med både försäljning och verkstad. Servicen är precis så bra den ska vara. Det kanske är ens eget bemötande som avspeglar hur man blir bemött också, inte vet jag. | |
|
ryk 330xi pratar du om grästorp ? Jag har aldrig varit otrevlig , förutom engång när jag fick en påhittad och ihop ljugen faktura. Kanske engång till när någon drog en så ful lögn som avslöja sig. Dock tycker jag verkstadskillarna i grästorp är ruskigt kompetenta, trevliga och tillmötesgående. Men vad hjälper det när dom har ett rövhål som bokar in jobben. |
|
Forrest |
Jo det är ju klart. Men när man åker in och får samma del fastsatt för fjärde (!) gången på en bil som är ett år gammal så kanske man inte är sådär superglad heller… Men det kanske är normalt, jag har ju bara haft en BMW liksom. //S// |
Forrest |
Det var svar till "ryk 330xi" alltså. //S// |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.