|
Sida 3 av 26
|
|
|---|---|
|
LINUSBIL??????? MIN BÄSTA VÄN HAR BLIVIT LURAD PÅ MYCKET PENGAR! HAN HAR SETT PÅ BLOCKET EN BMW OCH RINGDE DEM MEN DE SA TILL HONOM "SETT IN EN HANDPENNING PÅ 6000KR PÅ VÅRT KONTO SÅ HÅLLER VI BILEN TILL DIG FRAM TILL HELGEN" . MEN NÄR HAN KOM OCH HÄMTA BILEN SÅ BILEN VAR REDAN SÅLD OCH HAN FICK INGEN HANDPENNING TILLBAKA!!!! HAN HAR POLISANMÄLLD DETTA MEN POLISEN SA ATT HAN ÄR EN AV DEM 20-TAL DRABADE OCH DET TA TID......... HAN SOM PÅSTÅR HETTA ANDERS HETTER "KHAYRI EL HADDAD" !!!!!! |
|
|
har hört mkt om linus bil tänkte på en audi som han har s8 som jag var intresserad men som tur så han en vän till mig berättat att hans vän blivit blåst av han då han lurade honom och skriva över bilen som han skulle sälja vidare men inget hände. Jag avstod direkt man avgör sj men bör tänka efter alla dessa klagomål han fått så bör man vara på sin säkra sida. albitar |
|
|
Snart har han väl 3.1 miljoner trådar om hans verksamhet, och det lär ju bli ett nytt peronligt rekord. Dok föga smikrande! Pain is temporary - Pride is forever |
|
|
Äntligen en annons hos dom där de redovisar milen ordentligt..haha.. Länk |
|
|
Vet att han förmedlar ca 90% av bilarna han säljer där sen att han skriver fel info på annonserna är en annan femma. Har själv aldrig handlat där men sett att dem brukar ha bra priser. En bekant jobbar där men va ett bra tag sen jag träffade honom. |
|
|
Update: Linus Bil har nu bytt namn till Bromma Bilförmedling: Länk Namnet är utomordentligt fånigt eftersom Huddinge där de håller till ligger flera mil från Bromma. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Tyckte detta objekt vart intressant, kanske lite väl många mil bara. Länk Det är linus bil som står som säljare. |
|
|
Spring då åt andra hållet. -------------------------------- //Lövet |
|
| haha...ja eller spring inte alls. Eller kasta inte tärningen, för innan du kastat har du iaf inte förlorat någonting =). Detta med Linus bil börjar faktiskt bli ganska roligt & en klassiker. Bara namnet =). | |
|
556707-6442 Numera: Operator bygg&förvaltning AB = I KK snart.. 556764-7507 Numera: LINUS BILAR I HUDDINGE AB |
|
|
Murpz, kan du utveckla ditt inlägg lite för en okunnig? |
|
|
Re: BjörnB Alltså..Gamla bolaget är namnbytt med ny "Styrelse" =) Nya bolaget Bromma Bilförmedling heter numera LINUS BILAR I HUDDINGE AB |
|
| ok, men vad har detta med Operator bygg&förvaltning AB att göra? | |
| Ehh.. Ja säg så här då..Du hittar en BMW på Blocket och får fram att tidigare ägare är Operator bygg&förvaltning AB Så är det i själva verket Linus Bil AB..(Bara lite info som kan vara bra att veta) Säger inte att alla bilar därifrån är oärliga- långtifrån Möjligtvis importerade vagnar som sålts för några år sen. Men om detta finns det ju hur mkt som helst att läsa i trådarna här. | |
|
Köpte oturligt nog bil hos Linus Bil i god tro, och fick i efterhand från märkesverkstad reda på att bilen var rejält krockskadad och undermåttligt lagad. Handlaren sa att de inte hade vetat om det och gick med på att köpa tillbaks bilen (dock för mindre pengar). Den är nu till salu hos en annan bilhandlare (för mer pengar, såklart) och det står inget om att den har varit krockad. Länk |
|
|
Jag köpte relativt nyligt en bil hos Linus Bil, dock inte en BMW den här gången, hela tiden väl medveten om firmans rykte. Svensksåld, gått som leasingbil sedan ny och återlämnad till aukt. återförsäljare som sålde vidare till Linus i paket med någon mer bil. Innan köpet pratade jag både med tidigare brukare av bilen, aukt. verkstaden som servat den enligt bok och aukt. återförsäljaren som tagit tillbaka den från leasing, allt stämde. Så jag är övertygad om att bilen är det den utger sig för att vara och jag köpte den till ett bra pris utan att vara extremt billig. Vad gäller Linus Bil själva så är det ju ett helt annat koncept än en märkeshandlare, med en stressad och lätt aggresiv framtoning. Inga lugna samtal över en kopp kaffe, inga ballonger eller nyckelringar till barnen eller fluffiga "premium selection" paket men på något sätt känns det ändå rakt och konsekvent, jag fick inga felaktiga uppgifter eller försök att prata upp skicket på bilen. Vad jag vill säga är inte att jag försvarar bedrägerier eller skattefusk, bara att det går att köpa bil även hos Linus Bil utan att bli lurad på affären om man är beredd på att lägga ner lite eget jobb. Sen kan man ju diskutera moralen att handla där, men om man ska vara realist, hur mkt vet man om andra bilhandlare och näringsidkare man nyttjar? |
|
|
Jag vill inte lägga ner eget jobb det är därför jag handlar av bilfirma, det är därför jag använder mäklare när jag köper och säljer lägenheter. Jag förväntar mig mer än att dessa sätter ut en annons på nätet. och en skylt på gatan . Om jag ändå skall lägga ner eget jobb så kan jag lika gärna köpa bil privat och lägenhet privat, bara gå till banken / pappershandeln och ordna det skriftiliga. Varför skall jag betala dem för att jag gör deras arbete? |
|
| Håller med föregående talare.. Jag har blivit rejält blåst av denna handlare som varit mycket otrevlig i våra samtal.. Jag blev såld en svensksåld bil som var en 01:a men fick en importerad bil som var en 00:a.. Och han lurade dit mig genom att ge ett lägre pris och sålde sen på plats.. Jag är ingen bilexpert och vände mig då till en bilfirma för att genomföra ett köp.. och vill därför varna alla som inte vill hamna i en svår sits för detta företag.. | |
| Vem är egentligen denne Linus??? =) Varför inte Al Capone bil eller Stalin bil? | |
|
titan8: Kul att det gick bra för dig med bilköpet, men hur bra än det gick för dig skulle jag aldrig köpa ditt resonemang. Vi snackar om sthlm´s största skojare som har en bilfirma under diffusa omständigheter. Dem grabbarna tar till hot om så behövs bara du är lite kaxig och säger emot och inte går på deras villkor. Ps. Jag har starka bevis för det! Så driver man inte en bilfirma! BMW M-POWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.