|
Sida 19 av 26
|
|
|---|---|
|
Dags att lyfta tråden en snabbis. Linus (som jag läst mycket underhållande om senaste halvåret) har en 320 Da till salu på blocket, bilen ser bra ut på bilderna och priset känns överkomligt. Jag letar E91 Diesel då jag ska börja pendla Sthlm - Uppsala, och 530n är för törstig. Är det någon som vet något om den här bilen? Bilen hittar ni på: Länk Funderar på att åka och titta på den och även få träffa kändisen :) Mvh Tommy |
|
|
Som sagt: Du har läst mycket (underhållande går ju att diskutera) om Linus bil det senaste HALVÅRET, då ser jag det som mycket märkligt att du överhuvudtaget överväger att köpa en bil därifrån... Less is More |
|
|
Varför stödja en halvkriminell fuskare? ------- //Lövet |
|
| Det har kanske redan skrivits i tråden men Linus Bil finns på konsumentverkets svarta lista då man inte följer Allmänna Reklamationsnämndens beslut. | |
|
Linus Bil fortsätter att fuska och strunta i garantier: Länk Hoppas innerligt att den här killen orkar ta det till Tingsrätten så att Linus åker dit ordentligt. Att bara bli svartlistad av ARN skiter de ju i. ------- //Lövet |
|
| Ja, vad säger man. Dumhet kostar pengar! | |
|
Tja, kriminella människor kostar pengar kan man ju också uttrycka det som. Köparen har gjort rätt. Linus har gjort fel. Men visst, man måste ju tänka innan hur verkligheten ser ut också. ------- //Lövet |
|
|
Nej, köparen har inte gjort rätt. Han hade kunskapen om Linus bil och trots alla varningar köpte han bilen= dumhet kostar pengar. Att köparen sedan har rätten på sin sida är något helt annat...:) "Ja vill börja med att säga att innan jag köpte bilen av linus bil så hade jag läst forumtrådar och omdömme om detta företag, som beskrev hur oseriösa de var. " |
|
|
Vilken tråd! :o) Synd att jag inte läste den för tre månader sedan, innan jag köpte bil hos Linus. Då hade jag kanske inte gjort det..... Men det är ju lite pajasvarning över hela tråden, ni undrar var dom håller hus och kikar på Hitta.se mm mm. Det är ju bara att ringa dom, det gjorde jag. Ja, dom fick hämta upp mig utanför en markisfirma för jag hittade inte huset, men det var för att jag inte hittar i Huddinge. Visst, de var lite sena men det var en söndag. Sen iväg till en villa där det stog ett gäng bilar. Min bil stod på en parkering en bit från huset där det var ännu fler bilar. Lite skumt kändes det men vilken liten bilhandlare känns inte skum. Och som sagt, det var bara att ringa dom så fick jag adressen. Jag fattar inte varför ni inte gör det om ni nu undrar, i stället för att larva er med satelitbilder. Sommardäcken fanns inte hos dem men de kom med frakt efter ett par veckor och några telefonsamtal. Inget konstigt men lite orolig var jag efter att ha läst allt om dom. Ja, de är nog skojare och jag hade aldrig köpt av dom om inte "min" bil var ett inbyte hos en stor märkeshandlare i S-holm som jag råkar känna väl. De sålde vidare till Linus. Varför gynnar stora etablerade handlare Linus om dom är så skumma. Det tycker jag är för jävligt faktiskt. Men så är det, de kränger många inbyten hos dom. Så om vi är en och annan privatperson som gynnar skummisarna är väl ok men att märkesfirmorna gör det är märkligt. Min bil funkar bra, all data som Linus uppgav verkar sann och är bekräftad av serviceverkstad och märkeshandlaren, min kompis. Nu är det väl bara att hålla tummarna. Jag kommer nog inte att handla hos dom igen efter att ha läst om allt fuffens. Dumt att chansa. Och jag ska väl inte ropa hej efter bara tre månader..... :o\ Förresten, jag fick kaffe hos Linus oxå, i köket. Det får nog ni oxå bara ni kontaktar dom och slutar leka privatspanare. mvh Lexusägare som håller tummarna |
|
|
Ja vad skall man tro.......... Lexusägare. Inne för första gången på en BMW sajt? Varför då? Ömsom vin ömsom vatten för det kan ju inte bara vara vin. Skulle sett för märkligt ut. Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Ja, det är fantastiskt med dessa "nya" personer som titt som tätt poppar upp här i forumet och skriver sitt första inlägg om hur bra deras bilar (som dom köpt på Linus bil) funkar. Patetiskt är bara förnamnet... |
|
|
Intressant med nyreggade personer som dessutom svänger sig med uttryck som: "...märkeshandlaren, min kompis." Visst är det lustigt att dessa tråd alltid ska tystas ner, att vi bara larvar oss och borde sluta med våra efterforskningar? Vi "leker privatspanare"... |
|
| ...dessa trådar... ska det stå | |
|
Äh, nu är ni lite kinkiga. Ja, jag har inget intresse att vara här förutom att jag googlade på Linus bil och hamnade bl a här. BMW har aldrig lockat mig men i framtiden kanske. Jag får kika runt här och se om jag blir lockad. Och jag skriver bara om vad jag tycker om vissa inlägg i tråden, främst att ni var så oggiga om var Linus håller till. Varför skriva massa inlägg när det bara är att ringa dom och fråga. Jag gör ingen reklam för Linus och kan mycket väl tro att dom blåser både privatpersoner och skattmasen. Men det är dom inte ensamma om i så fall. Det jag tycker är märkligt är att t ex BMW-handlare säljer genom Linus, dom borde hålla sig långt borta från en firma som skruvar mätare tycker jag. Men det kanske är ok för er? BMW är kanske en helig ko eftersom ni klankar ner på Lexus? Och ja, min bil funkar bra ännu så längs så varför ska jag klaga? Är det patetiskt? Väx upp LLoydan. Rasar den så kanske jag återkommer och sällar mig till anti-Linus-skaran. |
|
|
Ja och lika märkligt är att "märkeshandlaren, min kompis" inte säljer Lexusen direkt till hd_mannen utan går via Linus Bil. Linus Bil hämtar kunder och bjussar på kaffe i köket i privatbostaden. Tja..................... Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Inge konstigt alls. Jag såg bilen på Bytbil och då var det Linus som sålde den. När jag kollade på ägaren så stod den fortfarande på min bekants firma, köpet hade inte hunnit registrerats. Därför ringde jag honom för att få info om bilen innan jag kontaktade Linus Bil då jag inte hade en aning om vilka de var. Sen blev det full fart till Stockholm för byte av bil. Först därefter googlade jag Linus och blev lite skraj. Dumt, javisst, men håller bilen så är jag nöjd. Håller den inte så får jag väl förhandla på mitt sätt med firman. ARN blandar jag nog inte in, det finns betydligt bättre argument i en förhandling. :o) |
|
|
Nej, att blanda in ARN när det gäller Linus bil är nog ingen ide' då de redan finns med på svarta listan över företag som inte följer ARN's beslut. Finns ingen lag som säger att man måste följa ARN men seriösa företag gör det. |
|
|
I fall man har tråkigt kan man läsa inläggen här hahaha vilka skojare.... Länk BMW M-POWER |
|
|
Snacka om fejkade positiva omdömen 27/1-19/4 för att få upp genomsnittsbetyget till över 3... Hur kan t ex någon som behövt gå via ARN för att få kompensation ge dom 5 i betyg och säga att han kommer att köpa även nästa bil av Linus (se 2010-03-22). Tror nog att 335:an (se 2010-04-20) visar vad Linus Bils är för företag. ___ //Ulf |
|
|
En liten reflektion. Alla negativa inlägg på Rejta är stavade med korrekt svenska men alla positiva inlägg innehåller en massa stavfel? Kanske bara jag som är "hypokondrisk"? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.