|
Sida 16 av 26
|
|
|---|---|
Proctologist |
Det räcker nu, Linus bil har bevisligen sålt en hel del mätarskruvade bilar.. Ingen mening du försöker tramsa om arn och försvara han du har fel bara.. |
|
hej jag sa inte att linus bil fått 2.5 år utan den andra mannen som lurade mig på en bil som han stulit. han fick 2.5 år. Ja jag har fått en fällning i arn pga skruvad mätare o bilen stod på 8300 mil i tyskland o den besiktades för 7300 o jag köpte den ett halvt år senare med en mätare på 7500. ENl. arn skall köpet återgå, men jag är en snäll människa o vill gärna byta denna bilen mot en annan o då fick jag ett bra bud av Linus men blir lite orolig när ni skriver att många mätare är skruvade hos Linus. |
|
| Hej Yvonne tråkigt att höra din historia jag beklagar misstror dig inte: du är förmodligen bara snäll, och har du blivit pålurad en stulen bil så är du nog rätt så besviken sen tidigare.Jag har själv köpt bil av linus bil import kollade inte den men var väldigt nöjd flera arbetskamrater har köpt bilar av linus bil trots att de sett skriverier på detta forum .men ochså positiva omdömen ochså.vad man skall beakta när man köper en importbil är att ,ändra mätarställning är ej olagligt i tyskland och bilaffärer går oftast snabbt ityskland,jag har köpt 3 bilar av linusbil allt som allt genom åren ,helnöjd!!linus bil har funnits i 10 år ,han säljer extremt mycket bilar enligt motormännens statistik. han har blivit fälld av arn 5 ggr på 10 år ,bla motorras och han har kompensertat.5 ggr på10 år och mellan 400-600 bilar per år det är bara att räkna,det kallar inte jag systematisk manipulitaion.Han har aldrig bytt firmanamn heller som som annars är vanligt av skojar företag,jag hoppas att jag det skall ordna sig för dig jag tror att du kan komma överens med linusbil.anledningen att jag ifrägastte dig var att flera fall jag studerat tidigare varit rena rykten och hörsägen och har man bara lite juridisikst kunnande så förstår man att man inte kan peka ut enskilda personer eller företag på rykten eller hörsägen.Eller vad som är ännu värre tycker jag ,citat så billigt måste vara skumt som en del utrycker sig.linus bil säljer mycket inbytesbilar från stora bilhandlare ochså bes och klara svensksålda med garantier.mvh | |
|
Fram med chipspåsen igen! |
|
|
Motormännen för ingen som helst statistik över antalet sålda bilar. Inte heller är Linus Bil medlem i MRF (Motorbranschens Riksförbund) som är sammanslutningen för bilhandlare. Varför de inte är med kan ni gissa själva. Den här texten på deras hemsida är 100% lögn. Jag har själv pratat med Motormännens kansli om detta. "Nu omsätter Linusbil som tredjen snabbast i Sverige enligt ,Motormännen Juni 2008. " Förutom att texten är närmast oläslig kan dessutom vem som helst som vet något om bilförsäljning snabbt räkna ut att de inte omsätter ens i närheten av tredje störst i Sverige. Bilia omsätter 14 miljarder, BMW Group 4,8 miljarder. Och sedan skulle Linus Bil komma? Linus Bilar är registrerat 2008, var det 10 år du skrev? Eller inte ha bytt namn? Komplett struntprat. De har bytt org.nummer minst tre gånger bara sista åren. Länk ------- //Lövet |
|
|
Connyman: Det är intressant vilken inblick du har i Linus Bils verksamhet.. Till resten: Har själv som jag tidigare skrivit blivit rejält blåst av Linus & Co (då menar jag bilen full med stora starka gubbar som hänger med Andreas vid varje affär). De är helt otroliga att ha och göra med och agerar både oproffsigt och hotfullt.. Köpte en bil (X5:a) som skulle vara svensksåld, full servicebok, 2 ägare och vara i perfekt skick. Fick en importerad X5:a utan servicebok och med 23 ägare på nacken med en motor i katastrofskick och motorolja svart som natten.. Jag utfärdar återigen en stor varning för detta blufföretag och hoppas som majoriteten i denna tråd att det sätts stopp för deras lurendrejerier så snart som möjligt.. |
|
| Ja på fredagar till lets dance med fru och barn alltid chips! | |
|
Nu har conny gått från att komma med felaktigheter till att istället försöka förlöjliga hela tråden. Alla som har tvekat på vilken syltburk han har fingrarna i behöver nu inte fundera längre. ------- //Lövet |
|
| Jag måste allså drömt att jag var där första gången 2005 , ok du vet bäst tydligen!? | |
|
Det var ett annat bolag med annat orgnummer då. Så ja, jag vet bättre än dig. ------- //Lövet |
|
| Är du lärare Andreas ,du gnäller hela tiden på hur jag skriver.Jag kanske är bättre på andra saker.som du kanske inte är så bra på! | |
|
Återigen: Varför påstår du att firman har funnits i 10 år när det är fel? Varför påstår du att motormännen (samma lögn som på hemsidan) har statistik på sålda bilar? ------- //Lövet |
|
| Nej Connycab, chipsen passar bra till den underhållning du levererar! | |
| Oj jag inser att jag sänkte mig till samma låga nivå som somliga nej ingen pajkastning ,men vi är alla människor, och jag har vet vad talar om ,och du tror på din story. gott jag tror inte detta leder till något mer, och ordet är ju fritt så innan vi spårar ur. Du tror på ditt ord,jag tror på mina erfarenheter,mvh | |
|
Där var argumenten slut då. Förstår inte varför Linus Bil och hans polare överhuvudtaget visar sig i den här tråden. Det blir bara pinsamt för dem. ------- //Lövet |
|
| Icke slut på argument men jag tror att vi inte kan komma fram till något,som jag sa du står för dina åsikter och dina uppgifter och jag för mina.och som sagt ordet är fritt,men jag tycker att det mesta mynnar ut pajkastning tyvärr.Och jag är inte ute efter att räkna inlägg på detta forum .Så tack och godnatt | |
|
Vi HAR kommit fram till något. Det står väl klart för alla och envar. /Erik |
|
|
Conny, inte helt oväntat så vet du inte (mycket.)vad som gäller i Tyskland. I Tyskland är det förbjudet att skruva mätare, det är straffbart och folk blir straffade för det. DOCK så är det tillåtet att skruva bilar som exporteras ut ur Tyskland. (Det är då Linus bil importerar dem.) MVH |
|
|
Har ni märkt att yvonne och connycab skriver samma "svenska" |
|
|
Ja farao vad snabbt det poppar upp div idioter som försöker rättfärdiga kräk som säljer skruvade bilar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.