|
Sida 15 av 26
|
|
|---|---|
|
Varför är förarrutan nere på alla bilder/bilar ? |
|
|
"Varför är förarrutan nere på alla bilder/bilar ? " För att röken skall kunna vädras ut. De luktar förmodligen askfat! |
|
| då hade man väl vevat ner alla rutor... | |
| Förarrutan: Säkert nere pga om bilarna tappar ström, smart att kunna öppna dessa bilar enkelt :-) | |
|
ha ha ... när jag klickade på länken till 560 fick jag upp bilen men överst på skärmen gör linusbil reklam... "Bara en kan vara billigast.....Linus bil" Ja det är nog bara dom som är billigast! MvH Bmw 4-ever |
|
| Tänkte komma ner ta en fika med linus, tjabba lite....väntar bara på de nya lokalerna. | |
|
Dags för Kronofogden att hämta den oranga S3:an hos Execellent Cars..står reggad på Intersprint. Saabarna har dom reggat på sig privat så det blir väl värre. Mr Linus-Takkula har gått in som ägare på en av dom :-) V70:n på bulvan i Vetlanda osv.. |
|
|
anledningen till att många bilar fortf. är reggade på privatpersoner är pga att man LÄTT kan komma runt konsumentköplagen. när en näringsidkare säljer bil till privatperson så är vissa lagar TVINGANDE , dvs konsumentköplagen. men kan en näringsidkare bevisa att bilen sålts från privat till privat så gäller endast köplagen. SE upp när ni köper bilar.. se till att de är reggade på företaget innan de går över till er som privatperson! |
|
|
Har nu vid upprepade tillfällen fått upp reklambannern för Linus Bil på Blocket när jag letat BMW:annonser och blir lika irriterad varje gång. Hur kan Blocket stå ut med att ha annonser för ett sånt företag på sin sida. |
|
|
Blocket står ut med att de får sina fakturor betalda. Prexis som alla andra. Tyvärr är det väl svårt att bojkotta dem. |
|
|
Då var X5:an som Franke67 var på väg att köpa i tron att den bara gått 8000 mil ute igen. Denna gång står mätarn på 16000 mil. Länk |
|
|
LLoydan: hur långt har den eg gått? Den ser snygg ut på bilden,men hade aldrig köpt en bil för 400´hos en liten firma med ryktet som dom har. Antar att ni har bevisen för att den är skruvad och att det inte är lönt att konfrontera Linus med dom. Mvh Pelle |
|
|
Vem orkar åka och kolla? Och vart åker man? |
|
|
Pelle: Det fanns bevis längre bak i tråden att den hade gått 14800 mil någonting när Franke67 var på väg att köpa den. Då stod det 8000 mil i annonsen. 16000 mil kan kanske stämma, men det kan mycket väl vara längre. |
|
|
ok,tackar Kanske stämmer,kanske inte, en gång skruvad ,förstörd för alltid |
|
Terry N |
Och annonsen borta igen, nu har kräken sett att vi skriver om den numera berömda x5:an igen, och de plockar bort bilen från blocket, YES!! |
|
hej köpte en x5 4.8 av linus för 2 år sedan o fann ut han manipulerat bilen. har nu vunnit i arn o vill inte vara elak o försökte att köpa x5 08 som gått 16000 mil. men när jag ville us om partikelfilter på bilen o att det kostar 20000 kr drog han sig undan. Konstigt, men han tror att jag bara kommer att låta detta vara men så kommer det inte att bli. Skall prata med en advokat som skall få titta på detta och jag undrar nu om det finns ngn mer som råkat ut för manip. av mätare. Är vi fler så kanske han förstår att man inte kan lura folk hur som helst. Jag blev blåst av en annan kille , han sitter inne nu 2½ år för detta. tråkigt att man inte kan vara ärlig o låta bilarnas trippmätare vara i fred. Ngn som vet ngt mer om den X5 08 som är reg. 07 men har 08 motor o kallas för 08 modellen. |
|
|
Annonsen var borta för jag skulle köpa bilen, men när jag frågade mer närgående frågor så la ha ut den igen |
|
| Hmm 2.5år för skruvade mätare,förvisso urkund men det låter mycket har du papper på att linus bil har skruvat din bil,l och har han blivit fälld i arn eller har du bara anmält .du bör ju ha mycket på fötterna när du går ut och säger att någon har begått urkundsförfalskning .likaså att du har vunnit i arn, jag bara ställer frågan ur rent juridiskt perspektiv alla är oskyldiga enligt svensk lag tills motsatsen har bevisats i domstol! Detta forum får ej döma folk! =missnöjd ej samma sak som bevisligen lurad! | |
| Snälla yvonne du menar att du vill vara snäll mot någon som lurade dig dessutom efter 2.5 år.jag får inte ihop det om någon har lurat mig så vill jag nog inte prova igen!?! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.