AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
253.142

Linus Bil

Sida 11 av 26
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Klart att det är nåt struligt med den, men jag vill veta på vilket sätt.

/Andreas.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Den är dessutom borta från Blocket nu. Hoppas ägaren, om den nu är såld klarar sig från några större problem.

/Andreas.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Så har väl bilen rullat + 10.000 mil förmodligen vilket kan förklara att saker som normalt inte går sönder på en lågmilad BMW som tex startmotorn ger sig , visst allt kan hända, men lite typiskt och specifikt om man handlar bil på FEL ställe speciellt dieslar.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Fr
14
Franke67
X5 xdrive35d M -09
Corvette C6 -05
Volvo XC 70 -08
Varning! X5 sd 7 sits, Nu är han igång igen och skall försöka kränga x5an han försökte lura på mig i november. Då stod mätarn på 8700mil. och servad av en verkstad som inte existerar. Nu tror han att lugnet lagt sig och gör ett nytt försök
med ny servicebok och ny mätarställning.
Namnet Linus bil är enl. Andreas själv uppkallat efter hans ca 10 årige son.
Det är ju för jävligt taskigt mot grabben när hans skolkamrater och hockey polare får reda på att pappa som är landets största bilskojare uppkallat firman efter oskyldig 10 åring.
Fr
14
Franke67
X5 xdrive35d M -09
Corvette C6 -05
Volvo XC 70 -08
Skall kanske nämna för nytillkomna läsare att Bmw s service databas visade på att bilen hade gått 14800 mil i nov, 08.
Fr
14
Franke67
X5 xdrive35d M -09
Corvette C6 -05
Volvo XC 70 -08
glömde nämna att bilen ligger på blocket
Länk tack!
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk
le
2
leif500
530 D IA -05
730 D IA -03
Hej BMW 528M
Jag betalade 220 000:- för bilen. Det var ca: 15 000:- under de flesta andra jag fann.
Köpte inte bilenför att den låg 15000:- under, ville ha en bil som var fullutrustad,diesel och fint skick.
Den var i fint skick enligt dem. Läs inlägget hur det verkligen låg till.
Det är 60 mil mellan mej och Linus Bil. Svårt att kolla bilen personligen då.
Var så korkad att jag litade på vad dom sa.
Dom står med en nyckel vid leverans till Skåne och lovar att den andra ska skickas / post för att dom glömt den. I själva verket gick det inte att göra ägarbyte för att förra ägaren innan Linus bil fortfarande stod som ägare och hade nyckeln kvar.
Har handlat bil på distans tidigarefrån andra handlare UTAN NÅGRA SOM HELST PROBLEM.
Köpte en MB 300TE från ett företag i Karlstad där motorn rasade, försäljaren ber mig kontakta MB verkstad för åtgärd.
Kostade mig inte en krona,inga diskussioner.
Synd att alla som ska köpa bil inte får reda på vad som skrivs här om dem.
Undrar var dom som köper Mercedes och övriga bilar har sitt forum och vad som skrivs där ??
Leif

Men det är ju oftast så de gör med sina inbytesbilar det står på gamla ägaren och de säljer den.

Märkligt att deras bilar ofta säljs med en nyckel.
Har också köpt bil hos Linusbil, men med en helt annan upplevelse än några andra på denna tråd. MAn kan ha olika uppfattningar och synpunkter på att bilarna säljs hemma hos en av ägarna. Eftersom bilarna är billigare ser jag inga problem med det. Efter rundringning visade det sig att Linusbil låg ca 15 000 - 20 000 kr under samma bil jmf med 3 andra handlare. Jag fick problem med bilens antisladdsystem efter några veckor. Kontaktade säljaren Mikael och efter några missade samtal där vi ringde om varandra har vi nu löst det hela. Jag lämnar in bilen på verkstad och kostnaden faktureras Linusbil.

Min uppfattning är att säljaren Mikael var trevligoch professionell. Han förklarade och försäkrade hela tiden att problemen skulle lösas men att deras arbetsbelastning var hög. Sagt och gjort Mikael höll sitt löfte och nu har jag tid på verkstad.

Jag upplever att jag har fått mkt bil, bra valuta och service för mina pengar.

/ Fredrik
Vad är det för bil du har köpt och hur långt har den gått?
Fr
14
Franke67
X5 xdrive35d M -09
Corvette C6 -05
Volvo XC 70 -08
frle01 du har tid på verkstaden skriver du det innebär ju inte att linus betalat någonting ännu. känns som att det är lite för att ropa hej!
Eller så är det du som är andreas på linus eller nära anhörig.

GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Märkligt att göra sitt första inlägg i ett forum med att försvara
Stockholms största bilskojare....

Det där köper jag inte.....

BMW M-POWER
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Inte jag heller...
Terry N
köpes ej,

x5:an har plötsligt hoppat upp till 16000 mil, sen Franke67 var intresserad i november, linus har sett att vi diskuterar den bilen och visar rätt (?) mätarställning nu
Att ingen hyvlar den här bilhandlarn snart, (Glorious b....)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

GINO: Att kalla honom Stockholms största bilskojare är väl lite blygsamt...Jag skulle nog kalla honom en av Sveriges största, om inte den största...;)

___
//Ulf
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Programmer:

Måste erkänna att jag kanske var för snäll :)

BMW M-POWER
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
frie01 gör en Ole...

-------
//Lövet
Då kör vi en repetition då ang säljaren Mikael Takkula på Linus bil. Han skall ju vara så trevlig enligt tidigare inläggsförfattare. Detta svar fick jag när jag påpekade att en av deras bilar var skruvad:

From: mtakkula@hotmail.com

"det skiter jag i,bilen e grym!köp den istället för o va avundsjuk!
Eller räcker inte din månadlön..haha luffare!"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.