AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
253.145

Linus Bil

Sida 10 av 26
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

Länk

Uttagen 200706 ingen 08, som vanligt alltid någon skit på linusbil. Och ingen mätarställning registrerad, hur lyckats man med det ?

Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Dessutom eftermonterat M-paket och replika fälgar.

Trots att de försökt dölja det med kameravinklarna ser man att bilen har ljust tak och saknar m-fotstöd.
Företaget kankse använder "det mobila kontoret" eller som man sa förr "kontoret på fickan" typ ett ringblock och en penna.
"Uttagen 200706 ingen 08, som vanligt alltid någon skit på linusbil. Och ingen mätarställning registrerad, hur lyckats man med det ?" -Slippy

Ja fast dom skriver ju faktiskt ful-08 i annonsen. :P
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Nu har dom många svensksålda bilar.

Bla en nyare X6 som Linus Bil faktiskt står som ägare på, så pengar finns det tydligen...

Länk!
Terry N
vilka skojare, att ingen sätter stopp för dessa lirare. Alla svensksålda bilar står det ! efter, som det skulle vara unikt med sv-sålda bilar. Ena namnet spelade tydl basket innan, Länk ''Man har också sagt upp samarbetet med unge Mikael Takkula på grund av disciplinproblem''
Ja unge herr Takkula är inte ngn av de mer trevliga säljarna inom bilbranschen. Detta svar fick jag när jag påpekade att en av deras bilar var mätarskruvad, vilket han visste om såklart:

From: mtakkula@hotmail.com

"det skiter jag i,bilen e grym!köp den istället för o va avundsjuk!
Eller räcker inte din månadlön..haha luffare!"
Terry N
Det här är bedrägeri, de ger inget sken att dölja någonting, polisen borde kunna göra ngt. Djävligt slappt samhälle man lever i, det blir värre dag för dag.
Tredje bilden bilden i annonsen garanterat Linus bil.
Länk

Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Denna hade jag gärna varit spekulant på, om inte den hade stått hos..

Länk!

Kan de verkligen lyckas med att fiffla med en sådan här bil?

Någon som vet nåt om den?

/Andreas.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
I vanlig ordning fuskar Linus med länkarna (byter regnummer på bilarna för att de ska dyka upp som ny annons hos Blocket) så här är länken som gäller idag: Länk!

På tal om fusk så är det ju självklart svårare att fuska med en svensksåld bil. Det är ju en barnlek för dig att kontakta tidigare ägare och höra vad de har att säga om bilen. Men när du ska handla, förbered dig för cirkus. Har du läst angående hur affärerna brukar göras upp? Det är träff på mack i skärholmen och pengar i påse som gäller. Googla lite så har du spännande läsning.

-------
//Lövet
Det är ju rätt dyra bilar det har på lager just nu.

Vilka köper bilarna?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Personer som vill ha coola bilar men som inte bryr sig om varför de är billiga.

-------
//Lövet
Eller inte vet =(

Men är verkligen allting så billigt hos linus bil?

Dom "letar" fortfarande lokaler
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Jag har mailat dem flertalet gånger utan att de svarat - i mailet så frågade jag efter regnummer. Skulle det visa sig att den är clean enligt tidigare ägare så är den ju prisvärd. Dock får man ju passa extra noga. Jag ringde dem för att fråga efter bilder, men de kunde ej ta bilder då de ej hade fått bilen från Bilcentralen än - undrar om den kan ha varit smälld tidigare?
Du kan ju samtidgt fråga vilket orgnummer som gäller denna vecka, det har dom aldrig utsatt på sin hemsida.

Jag gör aldrig affärer med förtag som inte har deras orgnummer väl synligt.
le
2
leif500
530 D IA -05
730 D IA -03
Det är för djä..... Läs hur det gick när jag handlade bil av dem för sista gången. En liten beskrivning......

Bor i Skåne och köpte bilen på deras beskrivning av hur fin den var.Naturligtvis var den mycket smutsig när bilen levererades till mig, så jag upptäckte inte lackskadorna då.
Samma med tex. startmotorn, bilen var varm så det problemet upptäcktes inte förrän norgonen därpå.
Bilen det gäller är en BMW 530D-04.
Enligt deras annons -05
9600 mil enl. annons 10400 vid leveransen.
En nyckel fanns kvar hos förra ägaren,det gick inte att göra ägarbyte eftersom man sålt bilen innan Linus Bil ägde den.
Fjärrlåsningen fungerade inte.
Jag körde oförsäkrad i 2 veckor pga. detta utan att veta om det. Fel på perkeringssensorer,bromsklossar bak helt nerslitna,nivåreglering fung. inte, nya däck som hade fel dimension, visade då fel antal km,hastigehet mm på färddatorn.
Jag kunde inte finna något reservhjul och påtalade detta genom mail.
Fick till svar att jag får väl för fan kontrollera bilen innan jag köper den och att det inte ska vara reservhjul i bilen.Det är punkteringsfria hjul och man har en rep sats i bilen. Ursäkta detta visste jag inte. Men var fan är dom pungteringsfria däcken och repsatsen då?
Startmotorn kass,huven såg ut som om den hade haft mässlingen.
Efter kontakt med Linus bil ang. dessa fel skulle jag kontakta en verkstad för att få reda på vad det var för fel så man kunde åtgärda dem,
Ang. startmotorn ber man mig att vänta en vecka med reparationen så att det gick att ta på Fragus försäkring.
Sedan trodde jag då att allt skulle ordna sig......
Att laga alla felen inkl. byte av däck till rätt dimension,dock ej pungteringsfria. Annars hade det kostat dem ytterliggare 10 000:-Jag köpte själv 3 burkar pungteringsspray att ha i bilen.
Slutade på ca:29 000:- och ett antal resor till o från bilverkstaden, vara utan bil i sammanlagt 3 veckor.
Linus Bil tyckte det var normalt slitage !!!
Men ersatte mig med 12 500:-
Jag gick vidare till Allmänna reklamationsnämden.
Jag fick rätt i en fullt enig nämd där man rekomenderar Linus Bil att omedelbart ersätta mig med drygt 15 000:- 1 månad efter den rekommenderade återbetalningen hade fortfarande inte Linus Bil svarat ARN.
Efter 2 mail från min sida om man var villig att avsluta detta tråkiga ärende har jag fortfarande inte fått svar från dem.
Där emot ringde man 2 veckor senare och beklagade sig hur billig bilen var och att man inte känade något på affären att man hade betalt 12 500:- dom kunde köpa tillbaka bilen . Köpa tillbaka bilen efter ett år och alla felen åtgärdade. Dom har nog aldrig hört talas om nöjda kunder är bästa reklamen.osv osv osv. Man var inte villig att ersätta mig med resterande, punkt slut.
Jag kommer nu att gå vidare med denna tråkiga affär.

Utan att försvara Linus Bil. Men antagligen köpte du bilen väldigt mkt billigare än övriga på Blocket. Oftast (notera oftast) när bilar annonseras till priser långt under andra motsvarande är det något fuffens.
Man får vad man betalar för. Så länge det finns människor som bara vill köpa billigt kommer dessa skojare fortsätta.
Nu vet jag inte vad du har betalat.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Jag tycker det är riktigt tråkigt att höra vilken nit du gått på, men varför hämtade du bilen med bara en nyckel osv? Det står ju 05 i din beskrivning av dina bilar? Och det är också pga av detta som jag vill forska lite kring M5an de nu har till salu. Den ligger ca 150k under motsvarande på blocket, men det skall enligt annonsen vara helt ok. Dessutom så skall den komma ifrån Bilcentralen, och där har jag kontakter för att kolla upp bilen.

Allas input talar ju för att de är ena skummisar - men om jag kan få loss en M5a för 150k mindre än vad blocketannonser prissätter dem till, så kan jag personligen tänka mig att köpa bilen för bilens skull och blunda för vem som säljer den.
En sådan bil kollar man upp extra noga, och man kollar "extra extra" noga om den säljs från Linus..

/Andreas.
Personligen har jag svårt att tro att en bil som ligger 150 000:- under andra motsvarande är seriös.

Sedan om man vill handla från dessa skojare så att de kan fortsätta blåsa folk är upp til var och en.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.